اخبار بین المللی

لاوروف تحولات اوکراین را بخشی از مبارزه با هژمونی غرب دانست

لاوروف تحولات اوکراین را بخشی از مبارزه با هژمونی غرب
دانست
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشستی با شهروندان روسی خارج کشور گفت: «تحولات در اوکراین دیگر فقط یک درگیری منطقه‌ای نیست، بلکه بخشی از مبارزه مداوم برای نظم جهانی آینده است».
به گزارش خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه در خصوص هژمونی غرب تاکید کرد: «امروز رهبران غربی آشکارا به آن (نظم جهانی مطلوب غرب) اعتراف می‌کنند و در مورد استثنایی بودن و برتری خود نسبت به تمدن‌های دیگر صحبت می‌کنند».
وی با اشاره به افزایش بی سابقه تنش‌های ژئوپلیتیکی خاطرنشان کرد: «پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، کشور‌های غیردوست جنگ ترکیبی تمام عیاری را علیه روسیه آغاز کردند که هدف آن شکست دادن ما در میدان جنگ، تضعیف اقتصاد روسیه، برهم زدن ثبات سیاسی داخلی و حذف روسیه به عنوان یکی از قدرت‌های پیشرو در جهان بود».
پیش از این نیز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود اوکراین از خود حاکمیتی ندارد و کاملا تحت سلطه غرب قرار گرفته است. او گفته بود غرب تلاش می‌کند با از سرگیری تنش‌های قدیمی، شکل گیری یک جهان چند قطبی را مهار کرده و هژمونی خود را حفظ کند. پوتین همچنین تاکید کرد که کشور‌های غربی در تلاش هستند تا کشور‌های دیگر و مردم را در زنجیر‌های نظم نو استعماری نگه دارند و در تلاش برای حفظ سلطه خود، بی‌رحمانه در امور داخلی کشور‌ها دخالت می‌کنند و دست به اقداماتی، چون کودتا، اقدامات تحریک‌آمیز یا جنگ داخلی می‌زنند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272981/لاوروف-تحولات-اوکراین-را-بخشی-از-مبارزه-با-هژمونی-غرب-دانست

دکمه بازگشت به بالا