اخبار بین المللی

لاپید: منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات می‌مانم

لاپید: منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات می‌مانم
روزنامه “نیویورک تایمز” درباره انتخابات کنست رژیم صهیونیستی گزارش داد، «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق که حکایت از پیشتازی ائتلاف راست به رهبری «بنیامین نتانیاهو» دارد گفت، «منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات می‌ماند.»
بر اساس این گزارش، نتایج سه نظرسنجی بعد از انتخابات نشان می‌دهد که حزب لیکود احتمالا با یک اکثریت کم رمق قادر به تشکیل کابینه خواهد شد.
کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده است که نتانیاهو با کسب ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان پیروز این انتخابات خواهد شد.
با این حال نیویورک تایمز می‌نویسد، نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق سابقه اشتباه زیاد دارد. مثلا در انتخابات مارس ۲۰۲۱، نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق، پیروزی نتانیاهو را اغراق آمیز پیش بینی کردند. در نهایت او موفق به تشکیل کابینه نشد.
براساس این گزارش، نتایج رسمی اولیه احتمالا تا صبح چهارشنبه به وقت محلی منتشر خواهد شد، اما اعلام نتیجه پایانی تا روز جمعه به طول خواهد انجامید؛ بنابراین تا قبل از شروع هفته بعدی میلادی از هیچ یک از رهبران احزاب برای تشکیل کابینه درخواست نخواهد شد.
این پنجمین انتخابات در رژیم صهیونیستی طی ۴ سال گذشته بود که روز سه شنبه برگزار شد.
چهار دولت قبلی این رژیم که با ائتلاف احزاب کوچکتر تشکیل شده بود همگی به شکست انجامید؛ برخی ناظران سیاسی احتمال شکست ائتلاف بعدی چه به رهبری لاپید یا رهبری نتانیاهو را هم دور از انتظار نمی‌دانند. مساله‌ای که بن بست سیاسی در این رژیم را عمیق‌تر و پیچیده‌تر خواخد کرد.
طبق گزارش کان نیوز، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که ۶۷۸۸۸۰۴ نفر واجد شرکت در این انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی هستند.
مجموعه نظرسنجی‌های روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» حاکی از آن بود که بلوک و احزاب حامی بنیامین نتانیاهو یا می‌تواند به ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه دست یابد یا یک کرسی کم می‌آورد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273300/لاپید-منتظر-اعلام-نتایج-رسمی-انتخابات-می‌مانم

دکمه بازگشت به بالا