اخبار بین المللی

فعالیت گذرگاه بوکمال، نشانگر دستاورد مقاومت در عراق و سوریه

فعالیت گذرگاه بوکمال، نشانگر دستاورد مقاومت در عراق و
سوریه
نقل و انتقال کالا‌ها و مسافران در گذرگاه بوکمال بین سوریه و عراق نشان دهنده دستاورد مقاومت در عرصه سیاسی، نظامی و اقتصادی است.
به گزارش خبرنگار العالم از سوریه، رفت و آمد و انتقال کالا‌ها در گذرگاه بوکمال در مرز سوریه و عراق ادامه دارد. مقامات سوریه در راستای گسترش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور، تسهیلات زیادی در زمینه حمل و نقل کالا ارائه می‌کنند.
عبور کامیون‌ها و خودرو‌ها برای انتقال کالا‌ها و مسافران در ماه‌های گذشته افزایش یافته است. در نتیجه، این گذرگاه به راهی برای روابط گسترده بین دو کشور تبدیل شده است که صرفا به عرصه اقتصادی دو طرف محدود نمی‌شود.
مهند الحسن، دبیر گمرک‌های بوکمال در این خصوص گفت: ورود و خروج کامیون‌ها و مسافران بسیار خوب است. می‌بینید که خودرو‌های گردشگران اکنون حضور دارند و به ارائه تسهیلات نیاز دارند. ما برای حل هر نوع مسئله‌ای در اینجا حضور داریم. هیچ مشکل یا مانعی در این عرصه وجود ندارد.
گذرگاه بوکمال تا مواضع آمریکا در منطقه الباغوز فاصله زیادی ندارد و این منطقه بخشی از مناطقی محسوب می‌شود که آمریکا از طریق آن برای اعمال فشار و سنگ اندازی در رفت و آمد در گذرگاه تلاش می‌کند. اما گذرگاهی که بسته نشده است، به منزله چالشی برای طرح‌های آمریکا در منطقه است و بر اهمیت دستاورد مقاومت در عرصه سیاسی، نظامی و اقتصادی تاکید می‌کند.
ادامه نقل و انتقال کالا‌ها و مسافران از طریق گذرگاه بوکمال، نشان داد محور مقاومت راهبرد آمریکا برای باقی نگه داشتن سوریه و عراق در محاصره اقتصادی را شکست داده است و این رفت و آمد‌ها در گذرگاه بوکمال نشان می‌دهد در هم شکستن محاصره اقتصادی، یک اولویت است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273662/فعالیت-گذرگاه-بوکمال-نشانگر-دستاورد-مقاومت-در-عراق-و-سوریه

دکمه بازگشت به بالا