اخبار فرهنگی هنری

نوجوانان در مسیر استعدادیابی مراقب راهزنان باشند

نوجوانان در مسیر استعدادیابی مراقب راهزنان باشند
حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دیدار با دانش آموزان گفت: تعدادی از دانش‌آموزان در آستانه ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز به دیدار رهبر می‌روند. در این دیدار اقوام مختلف حضور دارند و شما هم در این دیدار حضور خواهید داشت و به نمایندگی از اعضای کانون در این جمع حاضر می‌شوید. دیدار با رهبر یکی از خواسته‌های نوجوان‌ها در دیدار‌هایی بوده که با ما داشتند.
علامتی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری توجه جدی به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و کتاب است. مسائلی که نسبت به کودکان و نوجوانان وجود دارد برای کشور و رهبری همیشه حائز اهمیت بوده است.
 مدیرعامل کانون با بیان خاطره‌هایی از دیدار با رهبر انقلاب در نوجوانی و دوره‌های دیگر اظهار کرد: تأکید رهبری درباره نوجوانان بیشتر روی نقش‌آفرینی است. هرکسی باید در زندگی خود نقشی ایفا کند و شما باید نقش خودتان را پیدا کنید.
وی افزود: حالا نقش مناسب چیست؟ در اینجا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کمک شما می‌آید تا نقش خود را بر اساس استعداد خود پیدا کنید.
مدیرعامل کانون ادامه داد: اگر می‌خواهید موفق باشید حتما باید سراغ علم بروید. البته علم با درس خواندن فرق دارد و درس خواندن برای رسیدن به علم است. هرکس می‌خواهد در دنیا قدرتمند باشد باید به لحاظ علمی قوی باشد؛ و بعد از پرورش استعداد باید اثرگذاری داشته و در این مسیر مراقب راهزنان باشید.
وی خطاب به نوجوانان بیان کرد: الان زمان درس خواندن شماست، این فرصت را از دست ندهید. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «العلم سلطان» یعنی علم قدرت است. اینکه دشمن نمی‌تواند کاری کند بخاطر علم ماست.
علامتی در پایان گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای پیشرفت، شناخت الگوهاست پس الگوهایتان را پیدا کنید.
در بخش دیگری از این نشست معاون فرهنگی کانون بیان کرد: این نشست یکی از جلسه‌های بی نظیر است، چون اینجا معمولا جلسه‌های رسمی برگزار می‌شود و این دیدار تفاوت دارد.
محمود مروج گفت: تمام مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، خانه کودکان و نوجوانان است. مدیرعامل در نوجوانی عضو کانون بودند، به وزیر آموزش و پرورش هم کارت مربی‌گری کانون را داده‌ایم و من هم قبلا مربی کانون بودم؛ بنابراین همه در اینجا یا عضو کانون بودیم یا مربی و این جمع یک جمع عزیز کانونی است.
او می گوید: ویژگی که تمام کانونی‌ها دارند این است که کتاب‌خوان، اهل فکر و اندیشه، مهربان، نوع دوست و مسئولیت‌پذیر هستند و کشورشان را دوست دارند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273881/نوجوانان-در-مسیر-استعدادیابی-مراقب-راهزنان-باشند

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا