اخبار بین المللی

عبداللطیف رشید: به میانجی گری بین ایران و عربستان ادامه می‌دهیم

عبداللطیف رشید: به میانجی گری بین ایران و عربستان ادامه
می‌دهیم
عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در حاشیه نشست سران عرب در الجزایر در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت ما به میانجی گری بین عربستان سعودی و ایران ادامه می‌دهیم و نشست‌ها ادامه دارد، اما نتیجه بخش بودن این نشست‌ها به دست آنهاست.
چندی پیش یک مقام وزارت خارجه عراق که به نام وی اشاره نشده است، اعلام کرد ششمین دور گفتگو‌های ایران و عربستان که قرار بود در اواخر ماه ژوئیه برگزار شود به دلیل حمله حامیان جریان صدر به پارلمان عراق و منطقه سبز بغداد و ایجاد تنش سیاسی در این کشور به تعویق افتاد.
وی بر ضرورت حمایت از آرمان فلسطین به عنوان آرمانی عادلانه تاکید کرد و گفت عراق همه اقدامات اسرائیل را سرزمین‌های فلسطینی محکوم و از برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس حمایت می‌کند.
رئیس جمهور عراق همچنین از سران عرب خواست اختلافات خود را با گفتگو و رایزنی حل و فصل کنند. عبداللطیف رشید گفت: ما در عراق از ابتدا از آرمان عادلانه فلسطین حمایت کرده ایم و آن را آرمانی عادلانه می‌دانیم و از مبارزه ملت فلسطین برای کسب حقوقشان حمایت می‌کنیم و همه اقدامات و نقض‌هایی که در سرزمین‌های فلسطینی جریان دارد محکوم می‌کنیم و ما قدس را پایتخت فلسطین می‌دانیم و موضع ما درباره مسئله فلسطین از ابتدا روشن بوده و تغییری نکرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273835/عبداللطیف-رشید-به-میانجی-گری-بین-ایران-و-عربستان-ادامه-می‌دهیم

دکمه بازگشت به بالا