اخبار بین المللی

دمای هوای اروپا دو برابر میانگین جهانی طی سی سال گذشته افزایش یافته است

دمای هوای اروپا دو برابر میانگین جهانی طی سی سال گذشته
افزایش یافته است
به گزارش یورونیوز، در طول ماه اکتبر بخش‌هایی از اروپا بیشترین گرمای هوا را تجربه کرد که این گرما به ویژه در سواحل چشمگیر بود. نکته قابل تامل این است که این میزان گرما معمولا در اواسط تابستان مشاهده می‌شود نه در فصل پاییز.
این خبر در گزارش اخیر سالانه در خصوص وضعیت آب و هوایی قاره اروپا که با همکاری سازمان نظارت بر آب و هوا اروپا و سازمان جهانی هواشناسی وابسته به سازمان ملل صورت گرفته است منتشر شد. داده‌ها نشان می‌دهد دمای هوا در اروپا دو برابر میانگین جهانی در سی سال گذشته افزایش یافته است که بالاترین دما در میان قاره هاست. پیامد‌های این افزایش گرما شوکه کننده است.
در میان سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۲۱ یخچال‌های طبیعی در اروپا ۳۰ متر از ضخامت یخ خود را از دست داده اند. بر شتاب ذوب شدن این یخ‌ها سال به سال افزوده می‌شود.
اروپا همچنین شاهد یکی از شدیدترین دوره‌های فصلی آتش سوزی در سه دهه گذشته بوده است. برخی از مناطق به ویژه در مدیترانه بیشتر از حد معمول گرفتار این آتش سوزی‌ها به علت ثبات هوای گرم و خشکسالی شده است. وزش باد و طوفان و کاهش ناگهانی بارش‌ها نیز بر شدت این وضع افزوده است.
مقاوم شدن خاک در پی طولانی شدن زمان آب و هوای خشک مشکل را وخیم‌تر کرده است چرا که زمین توان جذب آب اضافی را ندارد. اگر چه اروپا برای مقابله با این گرما همچنین راهکار کاهش ۳۱ درصدی انتشار کربن هوا را از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰ اجرا کرد با این حال اقدامات بیشتری برای اجرا همچنان بر زمین مانده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8274377/دمای-هوای-اروپا-دو-برابر-میانگین-جهانی-طی-سی-سال-گذشته-افزایش-یافته-است

دکمه بازگشت به بالا