اخبار بین المللی

اعلام نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی

اعلام نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی
وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که شمارش ۹۹ درصد از آرای پنجمین انتخابات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم باردیگر به قدرت خواهد رسید.
حزب لیکود که نتانیاهو ریاست آن را برعهده دارد برتری خود را با دارا بودن ۳۲ کرسی حفظ کرده است.
همچنین خبرگزاری فرانسه با بیان آن‌که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر کنونی این رژیم شکست خود در مقابل نتانیاهو را پذیرفته است، از تبریک لاپید به نتانیاهو خبر داد.
بیشتر بخوانید:
نتانیاهو در آستانه بازگشت دوباره به قدرت
خبرگزاری تی‌آرتی ترکیه از پیروزی «بنیامین نتانیاهو» و متحدان راست‌گرای افراطی او در انتخابات رژیم صهیونیستی با کسب ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی در کِنِسِت (پارلمان رژیم صهیونیستی) خبر داد. حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۲ کرسی به دست آورده است.
نتانیاهو در حال حاضر متهم به پرونده‌های فساد متعدد است که برخی از آن‌ها در دست بررسی است و او در حالی برای بازگشت به عرضه سیاسی خیز برداشته که تأیید صلاحیت او برای احراز سمت نخست‌وزیری یک چالش سیاسی جدی در داخل رژیم صهیونیستی است.
بازگشت نتانیاهو با توجه به برنامه‌هایی که وی برای اصلاح برخی روابط در داخل روند سیاسی رژیم صهیونیستی دارد می‌تواند بسیاری را در داخل سرزمین‌های اشغالی نگران کند، موضوع همزیستی صهیونیست‌ها با عرب‌ها را به مشکلی پیچیده تبدیل کند و حتی برای دوستان و متحدان قدیمی این رژیم هم نگرانی‌هایی به همراه دارد.
اما نتانیاهو از جریان راست افراطی در رژیم صهیونیستی است و کارشناسان معتقدند که شاید به قدرت رسیدن دوباره وی برای تندرو‌های راستی در داخل و حتی در خارج از سرزمین‌های اشغالی خبری خوب باشد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8274746/اعلام-نتایج-انتخابات-رژیم-صهیونیستی

دکمه بازگشت به بالا