اخبار بین المللی

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد
آمریکا امروز (پنجشنبه) تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد و مدعی شد در این تحریم افرادی را هدف قرار داد که با حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین تعدادی از شرکت‌های کشتیرانی و نفت مرتبط بودند.
به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرد این اقدام که تحت مقررات تحریم با هدف مبارزه با تروریسم جهانی انجام شد، تعدادی کشتی را نیز هدف قرار داد و همچنین نوشت: «اعضای یک شبکه بین‌المللی که با تجارت نفت اقدام به درآمدزایی برای حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌کردند را در فهرست تحریم‌ها قرار دادیم. فهرست تحریم‌های امروز اسامی چندین فرد و شرکت صوری را شامل می‌شود.»
خزانه‌داری آمریکا در لیستی که در وبگاه خود منتشر کرد، ۳۴ مورد تحریمی که ۶ مورد آن افراد، ۱۱ کشتی و ۱۷ نهاد بودند را نام برد. افراد در این لیست تابعیت ایرانی، سوئیسی، لبنانی و فرانسوی دارند و محل شرکت‌های مورد تحریم در این فهرست نیز در امارات، سوئیس، جزایر مارشال، سنگاپور و ترکیه ذکر شده است. کشتی‌ها هم با پرچم پاناما، جیبوتی، لیبری و جزایر کوک بودند که تحریم شدند.
به تازگی سوئیس با ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه، تحریم‌هایی را علیه یک شرکت و سه مقام ایرانی اعلام کرد. افرادی که هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، «سرلشکر محمدحسین باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و همچنین «سرلشکر سید حجت الله قریشی» و «سردار سرتیپ سعید آقاجانی» هستند. این افراد در فهرست ممنوعیت مسافرت، تجارت و توقیف دارایی‌ها قرار گرفته‌اند.
امروز هم دولت آلمان بار دیگر از شهروندان خود خواست ایران را ترک کنند و مدعی شد که آن‌ها در خطر دستگیری خودسرانه و حبس‌های طولانی مدت هستند. مقامات کشورمان به ویژه وزارت امور خارجه در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده‌ و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها برای به آشوب کشاندن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8274738/آمریکا-تحریم‌های-جدیدی-علیه-ایران-اعمال-کرد

دکمه بازگشت به بالا