اخبار بین المللی

رایزنی وزرای خارجه گروه هفت درباره ایران و روسیه

رایزنی وزرای خارجه گروه هفت درباره ایران و روسیه
وزرای خارجه گروه ۷  روز پنجشنبه در آلمان گردهم می‌آیند تا درباره چگونگی هماهنگی بهتر سیاست‌ها و متحد ماندن در برابر تشدید حملات روسیه به اوکراین، چین و مسائل ایران بحث کنند.
به گزارش رویترز، این نشست در شهر مونستر در غرب آلمان در حالی برگزار می‌شود که نگرانی‌ها در مورد ثبات غرب در برابر حمله روسیه به اوکراین ادامه دارد.
پیروزی احتمالی جمهوری‌خواهان آمریکا برای به دست گرفتن کنترل کنگره در انتخابات میان‌دوره‌ای هفته آینده نیز نگرانی‌ها را نسبت به محدودیت‌های احتمالی کمک آمریکا به اوکراین افزایش می‌دهد. 
در این نشست دو روزه، دیپلمات‌های G۷ به نشست‌هایی درباره اوکراین، چین، هند و اقیانوسیه و همچنین ایران و آفریقا و سایر موارد خواهند پرداخت.
کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در جریان بازدید از کی‌یف گفت که اتحادیه اروپا به همراه شرکای خود در حال بررسی راه‌هایی برای افزایش کمک به بخش انرژی اوکراین هستند.
او گفت که اوکراین برای ترمیم آسیب به زیرساخت‌های انرژی خود به تجهیزات و ابزار خاصی نیاز دارد. باید از شرکت‌های خارجی خواسته شود که انتقال تجهیزات انرژی به اوکراین را در اولویت قرار دهند.
این نشست شامل وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن می‌شود.
نشست G۷ به میزبانی آلمان به عنوان رئیس دوره‌ای این گروه در حالی برگزار می‌شود که ساعتی پیش دولت آلمان از شهروندان خود خواست ایران را ترک کنند. برلین مدعی شد که آنها در خطر دستگیری خودسرانه و حبس‌های طولانی مدت هستند.
مقامات کشورمان به ویژه وزارت امور خارجه در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده‌ و ریشه اصلی حوادث اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها برای به آشوب کشیدن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8274658/رایزنی-وزرای-خارجه-گروه-هفت-درباره-ایران-و-روسیه

دکمه بازگشت به بالا