اخبار بین المللی

کاهش شدید سطح آب رودخانه می‌‌سی‌سی‌پی

کاهش شدید سطح آب رودخانه می‌‌سی‌سی‌پی
تغییرات اقلیمی یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از رای دهندگان آمریکایی (در انتخابات میان دوره‌ای کنگره) است. سطح آب رودخانه می‌سی‌سی‌پی به کمترین سطح رسیده است. این وضعیت می‌تواند بر روند تامین غذا و معیشت مردم تاثیر بگذارد.
به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، رودخانه بزرگ می‌سی‌سی‌پی حالا به رودخانه‌ای تبدیل شده که سطح آب آن به گونه بی سابقه‌ای پایین آمده است.
در یک ماه گذشته، دستکم پنج دستگاه سنجش سطح آب، کمترین سطح آب رودخانه می‌سی‌سی‌پی را از زمان شروع ثبت ارتفاع آب از اوایل دهه ۱۸۹۰ تاکنون ثبت کرده اند. لاشه یک کشتی قدیمی نزدیک منطقه باتون روژ که زیر آب بود حالا بیرون آمده است.
فسیل‌ها و آثار باقیمانده از گذشته، حالا در بستر خشک شده این رودخانه دیده می‌شوند. خشکسالی در کل طول مسیر حرکت رود می‌سی‌سی‌پی دیده می‌شود بطوریکه بستر‌های خشک شده رودخانه از ایالت ویسکانسین تا تنسی دیده می‌شود. هزاران نفر با پای پیاده به سمت صخره معروف میسوری حرکت می‌کنند.
پایین آمدن سطح آب رودخانه می‌سی‌سی‌پی به کمترین حد در بدترین زمان برای کشاورزان رخ داده است یعنی در اوج فصل برداشت.
می‌سی‌سی‌پی مسیر اصلی برای سبد غذای آمریکا در تعامل با جهان به شمار می‌رود. این رودخانه منبع تامین صنعت غذا با ارزش چهار میلیارد دلار است و یک میلیون و سیصد هزار نفر در این بخش اشتغال دارند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8274607/کاهش-شدید-سطح-آب-رودخانه-می‌‌سی‌سی‌پی

دکمه بازگشت به بالا