اخبار بین المللی

ادامه طرح امارات برای تسلط بر جزایر یمنی

ادامه طرح امارات برای تسلط بر جزایر یمنی
امارات در جهت تسلط بر جزایر یمنی و گذرگاه‌های آبی بین المللی، پس از تسلط کامل بر جزیره سقطری،در جزیره میون نیز به احداث پایگاه‌های نظامی متوسل شده است.
به گزارش العالم، امارات همچنین اکنون برای تحقق کامل هدف خود به امضای توافق با برخی طرف‌های محلی برای احداث شهرک روی آورده است.
منطقه دیگری در یمن که امارات به آن چشم طمع دوخته، جزیره مهم و راهبردی میون مشرف به تنگه باب المندب است. به طوری که ابوظبی به اقدامات گسترده برای توسعه نفوذ در این جزیره ادامه می‌دهد.
امارات این بار از طریق امضای برخی توافق‌ها با طرف‌های محلی به بهانه احداث شهرک مسکونی این کار را انجام می‌دهد. امارات چند ماه پیش در تلاش برای تسلط کامل بر جزیره میون و همچنین تسلط بر مسیر‌های کشتی رانی، برخی پایگاه‌های نظامی در این جزیره احداث کرد.
احمد العلیی هماهنگ کننده جبهه جنوبی برای مبارزه با اشغالگری گفت: امارات طرحی در دست دارد و به دنبال رسیدن به اهدافش است. امارات درصدد گسترش تسلط و حضور گسترده در جزایر یمنی است. مزدوران هم برای تثبیت جای پای طرف‌های خارجی در جزایر یمنی از یکدیگر پیشی می‌گیرند.
بر اساس اطلاعات، اقدامات امارات در جزیره میون در ادامه اجرای طرح سلطه امارات در سال‌های اخیر بر سواحل، جزایر یمنی و گذرگاه‌های آبی بین المللی انجام می‌شود که در این راستا، پایگاه‌های نظامی را در این جزایر احداث و برای تغییر ترکیب اجتماعی و هویت این جزایر و کوچاندن ساکنانشان اقدام می‌کند و پس از جزیره سقطری که از مدت‌ها پیش تحت تسلط نیرو‌های اماراتی است، میون به دومین جزیره تحت سلطه ابوظبی تبدیل شده است.
عبد الوهاب الدره وزیر حمل و نقل در دولت نجات ملی یمن گفت: هدف از حمله نظامی به یمن، استعمار و اشغال این کشور بود. گواه این موضوع دخالت‌های امارات در سقطری، میون و دیگر جزایر یمنی است؛ آن هم درحالی که این جزایر، مناطق درگیری محسوب نمی‌شوند.
در حالی که شورای موسوم به شورای ریاستی درباره تحولات جزیره میون موضع واضح و مشخصی ندارد، این اقدامات امارات با محکومیت گسترده در محافل یمنی مواجه شد. محافل یمنی این قضیه را لکه ننگ و کوتاهی در زمینه حاکمیت کشور دانستند. گروه‌ها در صنعا تاکید می‌کنند همه اقدامات تجاوزکارانه در جزایر یمنی، تلاش‌ها برای نظامی کردن آنها، از بین بردن هویت جزایر و غارت ثروت‌های آن‌ها را زیر نظر دارند.
صنعا بر این باور است که باید با این اقدامات امارات مقابله شود و اتفاق‌هایی را که در جزایر یمنی روی می‌دهد، گواه روشن درباره اهداف ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی، طمع ورزی‌های استعماری و اهداف مداخله نظامی آن‌ها در یمن می‌داند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8274584/ادامه-طرح-امارات-برای-تسلط-بر-جزایر-یمنی

دکمه بازگشت به بالا