اخبار بین المللی

پیام پوتین به پادشاه اردن رسید

پیام پوتین به پادشاه اردن رسید
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود در امان گفت: در سفر (لاوروف به اردن) گفت و گوهای گسترده، شفاف و آشکار درباره روابط دو جانبه و چالش های منطقه ای و بین المللی انجام شد. امروز، اقداماتی را که می تواند باعث تقویت همکاری در عرصه های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، گردشگری و گردشگری دینی شود و بسیاری از زمینه های همکاری دوجانبه دیگر که همسو با منافع دو کشور دوست است، بررسی کردیم.
براساس گزارش الجزیره او در ادامه گفت:  در این گفت و گوها بحران سوریه، به ویژه اوضاع جنوب سوریه و خطرهایی که در صورت بی ثباتی، در کمین این منطقه خواهد بود و باعث تشدید رنج برادران ما می شود و امنیت ملی ما را تهدید می کند، بررسی شد. اقدامات لازم برای برقراری ثبات در جنوب سوریه را بررسی کردیم. 
وزیر خارجه اردن درباره بحران اوکراین گفت: موضع ما لزوم برقراری آتش بس فوری و رسیدن به راهکار سیاسی برای پایان دادن به این بحران و پیامدهای دشوار آن است که همه جهان را فرا گرفت. چنین راهکاری باید احترام به قانون بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های بین المللی و شورای امنیت و اصول حسن همجواری و حاکمیت کشورها و حفظ سلامت و امنیت منطقه ای از جمله اوکراین را تضمین و منافع قانونی همه طرف ها از جمله روسیه را حفظ کند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در این کنفرانس گفت: همکاری بیشتر بین سوریه و اردن را ترغیب می‌کنیم. با طرف اردنی درباره حل و فصل مسئله فلسطین اتفاق نظر داریم.
وی افزود با پادشاه اردن دیدار کردم و پیامی از ولادیمیر پوتین در اختیار او قرار دادم. او همچنین درخصوص تحولات اوکراین گفت: اوکراین تضمین هایی برای عدم استفاده از گذرگاههای انتقال غلات در اقدامات نظامی امضا کرده است. از ازسرگیری توافقنامه صادرات غلات اوکراین استقبال و بر لزوم پایبندی کامل به بندهای آن تاکید می کنیم.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8274557/پیام-پوتین-به-پادشاه-اردن-رسید

دکمه بازگشت به بالا