اخبار ورزشی

رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس

رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس
با اتمام بازار  شاخص کل بورس با رشد ۱۱ هزار و ۷۳۹ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۵ واحدی ایستاد.
خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت:آخر هفته شاهد رشد کامودیتی‌ها و نفت بودیم که تا حدودی خود را پای تابلو معاملات نشان داد.
او می‌گوید: امروز تقابل خریدار و فروشنده را در اکثر سهم‌ها شاهد بودیم که با حجم و ارزش معاملاتی قابل قبولی همراه بود. تمایل به سهام کوچک‌تر که هفته‌ی گذشته از رشد شاخص جامانده بودند به چشم می‌خورد. دوباره بحث‌ها در مورد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه ۱۴۰۲ داغ شده است که همگی از جمله موارد اثر گذار بر روند امروز بازار بود.ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «کچاد» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «شتران» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.شاخص کل هم وزن هم با رشد ۴ هزار و ۳۳۹ روی پله ۴۰۱ هزار و ۹۰۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ هزار و ۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان رسید.شاخص فرابورس هم با رشد ۱۱۹ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۵۴۱ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد دو هزار و ۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۷۰۹ میلیارد تومان رسید.
برترین گروه صنعتی بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۷۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «فراورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس
سهام شرکت‌های غبشهر، ما و ختوفا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های شاراک، سیلام و خجرخش بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.
بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
سهام شرکت‌های گدنا، تلیسه و غگلستا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت وتعاون، سبزوا و وطوبی بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
برترین عرضه و تقاضا در بورس
افران، فردا وهمای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، صگل ۰۳۹ و صمعاد ۲۱۲ در بورس ایران داشتند.
برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات واوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های آوند، ثبات و اعتماد در فرابورس ایران داشتند.
بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس
نماد‌های کارین ۴، کمند ۴ و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خگستر و کارین ۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.نماد‌های اراد ۶۲۴، اراد ۷۰۴ و سپیدما ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، سپیدما ۴ و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8281520/رشد-۱۱-هزار-واحدی-شاخص-بورس

دکمه بازگشت به بالا