اخبار بین المللی

گفتگوی مکرون با ولیعهد سعودی

گفتگوی مکرون با ولیعهد سعودی
بر اساس بیانیه‌ای که کاخ الیزه منتشر کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد که “این گفتگو به ویژه بر لبنان متمرکز بود و رئیس جمهور بر لزوم انتخاب رئیس جمهور لبنان در اسرع وقت به منظور اجرای برنامه اصلاحات ساختاری لازم برای بهبود کشور تاکید کرد. ”
دوره ریاست جمهوری میشل عون در ۳۱ اکتبر به پایان رسید و پارلمان که به شدت دچار اختلاف شده بود، پنج بار بدون اینکه بتواند جانشینی را انتخاب کند، تشکیل جلسه داد. در حالی که این کشور در یک بحران اقتصادی عمیق فرو رفته بود.
رئیس‌ جمهور فرانسه و ولیعهد عربستان همچنین درباره تهدیدات برای ثبات منطقه صحبت کرده و تمایل خود را برای تقویت مشارکت راهبردی که دو کشور را به هم پیوند می‌دهد، ابراز کردند.
امانوئل مکرون خاطرنشان کرد که “عربستان سعودی می‌تواند برای تضمین امنیت خود روی حمایت فرانسه حساب کند. ”
در نهایت، رهبران دو کشور تمایل خود را برای “تقویت روابط اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی” ابراز کردند.
مکرون روز یکشنبه در اجلاس گروه بیست در بالی شرکت خواهد کرد و ریاست جمهوری فرانسه اعلام نکرده است که آیا در جریان آن با محمد بن سلمان دیدار خواهد کرد یا خیر. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار با ولیعهد عربستان سعودی را پس از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش سهمیه تولید نفت رد کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8281773/گفتگوی-مکرون-با-ولیعهد-سعودی

دکمه بازگشت به بالا