اخبار بین المللی

موفقیت دموکرات‌ها در حفظ اکثریت مجلس سنا

موفقیت دموکرات‌ها در حفظ اکثریت مجلس سنا
با پیروزی «کاترین کورتز» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در ایالت نوادا، حزب دموکرات توانست اکثریت خودش را در سنا حفظ کند.
در نوادا رقابت بین سناتور دموکرات «کاترین کورتز ماستو» و رقیب جمهوری خواه او «آدام لاکسالت» بود.
حزب دموکرات با پیروزی در ایالت نوادا، توانست ۵۰ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار بگیرد و «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور دموکرات می‌تواند یک رأی اضافی در سنا داشته باشد و رأی دموکرات‌ها را به ۵۱ عدد برساند.
سنا در حال حاضر ۵۰ به ۵۰ بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان تقسیم شده است. سنای تازه منتخب در ۳ ژانویه سوگند یاد خواهد کرد.
ترامپ اکنون مدعی است که دموکرات‌ها در تلاش برای «دزدیدن» رقابت‌های سنای نوادا هستند.
انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود، اما زمانی که با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، هم زمان نباشد، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره ۲ ساله انتخاب می‌شوند، بنابراین همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان در طول انتخابات میان دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.
همچنین یک سوم از ۱۰۰ سناتور (۳۵ کرسی) در انتخابات میان دوره‌ای هر ۲ سال یک بار انتخاب می‌شوند. بعلاوه، انتخابات برای فرمانداران بسیاری از ایالت‌ها (۳۶ ایالت)، و همچنین بسیاری از مناصب سیاسی محلی در ایالت‌ها و شهر‌ها نیز برگزار می‌شود.
روز سه شنبه ۸ نوامبر (۱۷ آبان) روز رسمی رأی‌گیری حضوری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بود، اما بسیاری از مردم آمریکا پیش از این آرای خود را از طریق پست ارسال کرده یا با حضور در مراکز رأی‌گیری، رأی داده بودند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8281823/موفقیت-دموکرات‌ها-در-حفظ-اکثریت-مجلس-سنا

دکمه بازگشت به بالا