اخبار بین المللی

روسیه: صحبت از سقوط موشک روسی در لهستان تنش‌زایی عمدی است / آمریکا: از وجب به وجب خاک ناتو دفاع می‌کنیم

روسیه: صحبت از سقوط موشک روسی در لهستان تنش‌زایی عمدی است /
آمریکا: از وجب به وجب خاک ناتو دفاع می‌کنیم
واکنش‌ها به خبر سقوط موشک‌های روسی در خاک لهستان؛
به دنبال انتشار خبری در مورد سقوط ۲ فروند موشک روسی در خاک لهستان، در حالی که وزارت دفاع موسک صحت این خبر را رد کرده است، کشور‌های عضو ناتو در واکنش به آن، این حادثه را محکوم کردند.
وزارت خارجه لتونی اعلام کرد «حمله موشکی روسیه به لهستان را محکوم و آن را تجاوز به یک کشور عضو ناتو حساب می‌کنیم.» استونی نیز به عنوان یک کشور عضو ناتو با لهستان در این خصوص اعلام همبستگی کرد.
آمریکا: نمی‌توانیم صحت گزارش‌ها درمورد سقوط موشک‌های روسی را تأیید کنیم
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» هم گفت: «به همراه شرکا و متحدان خود برای کسب اطلاعات دقیق در مورد سقوط موشک‌های روسی در خاک لهستان در تماسیم. آمریکا از وجب به وجب خاک ناتو حمایت خواهد کرد.»
این در حالی است که وزرات خارجه آمریکا اعلام کرده است که نمی‌تواند در حال حاضر گزارش‌های مربوط به سقوط موشک‌های روسی در خاک لهستان را تأیید کند.
روسیه: صحبت از سقوط موشک‌های روسی در لهستان تنش‌زایی عامدانه است
این در حالی است که خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «صحبت از سقوط موشک‌های روسی در خاک لهستان تنش‌زایی عامدانه است.»
وزارت دفاع روسیه تأکید کرده است که نیرو‌های این کشور هیچ حمله‌ای را به نزدیکی مرز اوکراین با لهستان انجام نداده‌اند و تصاویری که در این خصوص منتشر شده هیچ نشانه‌ای از روسی بودن موشک‌های ادعایی ندارد.
نخست‌وزیر چک هم به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «محکم کنار لهستان به عنوان متحد خود در اتحادیه اروپا و ناتو می‌ایستیم.»
ادعای کی‌یف: گفته بودیم که جنگ روسیه محدود به اوکراین نخواهد بود
رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین نیز در واکنش به این خبر مدعی شد: «گفته بودیم که جنگ روسیه محدود به اوکراین نخواهد بود.»
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اما مدعی شده است: «سقوط موشک‌های روسی در خاک ناتو تنش‌زایی خطرناکی است و باید برای مقابله با آن اقدام شود. تا زمانی که روسیه احساس کند که مجازات نمی‌شود، تهدیدات همه اماکنی که موشک‌های روسیه به آنجا می‌رسد را دربر خواهد گرفت.»
وزیر دفاع اسلواکی هم گفت: «روسیه باید در مورد آنچه روی داده توضیح دهد. اقدامات این کشور غیر مسئولانه بوده و از کنترل خارج شده است.»
نخست‌وزیر بلژیک در واکنش به این حادثه مدعی شد: «به شدت حادثه لهستان را محکوم و اعلام می‌کنیم که ناتو اکنون از هر زمان دیگری متحدتر است.»
در حال تکمیل …

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8284389/روسیه-صحبت-از-سقوط-موشک-روسی-در-لهستان-تنش‌زایی-عمدی-است-آمریکا-از-وجب-به-وجب-خاک-ناتو-دفاع-می‌کنیم

دکمه بازگشت به بالا