اخبار فضای مجازی

جهانبخش: از بچگی عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران بودیم

جهانبخش: از بچگی عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران
بودیم
علیرضا جهانبخش پیش از تمرین امروز تیم ملی در کمپ الریان قطر در نشست خبری اظهار داشت: خوشحالم که اینجا هستم. قطعاً برای نخبگان فوتبال دنیا حضور در جام جهانی افتخار بزرگی است. همیشه سعی کرده ایم با تمام تلاش به این مهم دست پیدا کنیم. در دو دوره قبل عملکرد خوبی داشتیم و اکنون هم همه بازیکنان که در تیم ملی هستند برای داشتن یک تورنمنت خوب آماده هستند.
وی افزود: باید از میزبانی کشور قطر تشکر کنم تاکنون همه چیز خیلی خوب پیش رفته و شرایط برگزاری مسابقات خیلی خوب بوده است. بازی دوستانه‌ای هم که در این کشور انجام دادیم برای آماده‌سازی تیم ملی می‌تواند به ما خیلی کمک کند.
هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: کل تیم آماده است. زمان محدودی برای آماده‌سازی داشتیم، اما بچه‌ها تمام تلاش خود را کردند تا در این زمان کوتاه آمادگی خوبی داشته باشند. امیدوارم بتوانیم کیفیت تیم ملی را بار دیگر به نمایش بگذاریم و باعث خوشحالی مردم کشورمان باشیم.
جهانبخش در مورد اینکه با توجه به سابقه حضورش در فوتبال انگلیس چه نظری در مورد دیدار اول تیم ملی با این حریف دارد، گفت: قطعاً با توجه به سه فصلی که در لیگ انگلیس سپری کرده‌ام تجربه زیادی به دست آورده‌ام. از لحاظ ذهنیتی که در فوتبال انگلیس وجود دارد و بازیکنانی که با آن‌ها بازی کرده‌ام از ذهنیت، نگاه و سبک فوتبال این کشور شناخت زیادی دارم. بازی کردن مقابل این تیم اتفاق خیلی مهمی است که برای من به عنوان بازیکن و تیم ملی در این تورنمنت اتفاق می‌افتد.
وی اضافه کرد: این مسابقه تفاوت زیادی با دو دیدار دیگر برای ما ندارد. باید برای هر مسابقه آمادگی خاصی داشته باشیم. برای خودم من نیز به شخصه با توجه به شناختی که از کیفیت انگلیسی‌ها دارم این بازی می‌تواند متفاوت‌تر باشد، زیرا در این سال‌ها در مورد تیم‌ها و بازیکنان انگلیس صحبت زیادی شده است. سطح بازیکنان این تیم خیلی به هم نزدیک است که در این سال‌ها در این مورد خیلی صحبت شده، در مورد حفظ توپ، تاکتیک، کرنر و … در لیگ این کشور خیلی صحبت می‌شود. این مسائل از لحاظ ذهنی می‌تواند بیشتر به خود من کمک کند و سعی کرده‌ام در حد کوچکی آن‌ها را به تیم و کادر فنی منتقل کرده و در موردش صحبت کنم.
هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در کل نوع بازی در همه دیدار‌ها برای من یک جور است و تمام تلاش خود را می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم.
جهانبخش در خصوص اینکه عده‌ای تیم ملی را دست کم گرفته و تصور می‌کنند این تیم مانند هیچ‌یک از سایر تیم‌های آسیایی نمی‌تواند از گروهش صعود کند، آیا با این حرف‌ها انگیزه بیشتری برای بازیکنان ایران ایجاد نمی‌شود، عنوان کرد: از سال ۲۰۱۲ که به اردوی تیم ملی دعوت شدم دو دوره در جام جهانی و دو دوره در جام ملت‌ها بازی کرده‌ام. در هر دو دوره جام جهانی کیفیت تیم‌های آسیایی بهتر شده و عملکرد خوبی داشته‌اند. در سال ۲۰۱۴ تیم‌های آسیایی وضعیت خوبی داشتند و در ۲۰۱۸ نیز شرایط‌شان خیلی بهتر شد.
وی افزود: همانگونه که علیرضا بیرانوند گفت در دوره قبلی تیم ملی ایران برای صعود به دور بعدی خیلی شانس داشت. هرچند گروه‌مان خیلی سخت بود. پیشرفت فوتبال آسیا در این سال‌ها خیلی خوب بوده و بازیکنان این قاره در اروپا بازی می‌کنند. این موضوع کمک می‌کند تا تیم‌های آسیایی قوی‌تر و بهتر باشند. از طرفی ذهنیتی که در دنیا در مورد فوتبال این قاره وجود دارد ۱۰۰ درصد می‌تواند برای همه بازیکنان آسیایی انگیزه مضاعفی باشد. ما هم به عنوان نفراتی که در تیم ملی ایران بازی می‌کنیم انگیزه بیشتری داریم تا نشان بدهیم کیفیت و پتانسیل زیادی در تیم ملی ایران و فوتبال آسیا وجود دارد.
هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: این موضوع خیلی به ما کمک می‌کند تا فشار مضاعفی به حریفان بیاوریم و امیدواریم تمام تیم‌های آسیایی در این دوره به مرحله بعدی صعود کنند. این مسائل می‌تواند خیلی به تمام بازیکنان آسیایی و تیم ما کمک کند.
جهانبخش در مورد با سوال شیطنت‌آمیز خبرنگار انگلیسی درباره اتفاقات اخیر رخ داده در کشورمان اظهار داشت: فکر می‌کنم شما خبرنگار یک رسانه انگلیسی هستید. اکنون ما هم گروه هستیم در غیر این صورت در حال حاضر این سؤال را نمی‌پرسیدید، اما باید بگویم تمام تمرکز من و همه هم‌تیمی‌هایم روی فوتبال است. ما از بچگی عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی بودیم و آمادگی داریم تنها به فوتبال فکر کنیم.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8285794/جهانبخش-از-بچگی-عاشق-پوشیدن-پیراهن-تیم-ملی-ایران-بودیم

دکمه بازگشت به بالا