اخبار بین المللی

بازداشت ۵ مظنون دیگر مرتبط با حمله تروریستی استانبول

بازداشت ۵ مظنون دیگر مرتبط با حمله تروریستی استانبول
سخنگوی دادستان کل بلغارستان اعلام کرد که این کشور ۳ فرد با ملیت مولداوی و ۲ فرد دیگر با هویت عرب، اما از ملیتی نامعلوم را در ارتباط با حمله تروریستی هفته گذشته در استانبول ترکیه بازداشت کرده است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، این افراد که به تازگی بازداشت شدند برای ۷۲ ساعت در بازداشت به سر خواهند برد. سخنگوی دادستان کل بلغارستان همچنین اعلام کرد پس از این زمان، دادستان از دادگاه خواهد خواست تا دستور بازداشت دائم آن‌ها را صادر کند.
این مقام بلغارستانی از ترکیه برای همکاری در این زمینه قدرددانی کرد و گفت که مظنونان بیشتر در فعالیت‌های لجستیکی پس از حمله تروریستی شرکت داشتند.
در همین حال پلیس استانبول ترکیه از بازداشت ۸ نفر دیگر مرتبط با حمله تروریستی هفته گذشته (۱۳ نوامبر) در میدان تقسیم خبر داد.
هفته گذشته اندکی پس از این حادثه، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، از بازداشت ۲۲ نفر مرتبط با انفجار اخیر در خیابان استقلال، میدان تقسیم ترکیه خبر داد و اعلام کرد در میان این افراد شخصی که طرح این بمب‌گذاری را ریخته بود هم بازداشت شده است، او همچنین شبه‌نظامیان کُرد پ‌ک‌ک را مسئول و متهم در این حادثه دانست.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8287123/بازداشت-۵-مظنون-دیگر-مرتبط-با-حمله-تروریستی-استانبول

دکمه بازگشت به بالا