اخبار بین المللی

انگلیس: درباره مذاکرات توپ اکنون در زمین ایران است

انگلیس: درباره مذاکرات توپ اکنون در زمین ایران است
جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط مدعی شد: «ما در ماه مارس سال جاری یک توافق بسیار معتبر با ایرانی ها انجام دادیم، آنها هنوز پاسخی نداده اند. در این فاصله، شاهد بودیم که آنها اقداماتی را علیه زنان معترض ایرانی انجام دادند. ما شاهد صادرات پهپادهای آنها به روسیه بودیم که علیه اهداف غیرنظامی استفاده می شود.»
او در ادامه ادعاهای خود افزود: ما همچنان متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای هستیم، اما اکنون این بر عهده ایران است که به مذاکراتی که ما ارائه کرده ایم پاسخ معنادار بدهد. توپ در زمین ایران است و مدتی است که هست و واقعا باید جواب بدهند.
کلورلی گفت: مذاکراتی که ما انجام دادیم، پیشنهادی که ارائه کردیم، منطقی و عملی بود. ایرانی‌ها تاکنون به درستی با آن برخورد نکرده‌اند. 
وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شده است که لندن به همکاری با متحدانش ادامه خواهد داد تا «تدابیر لازم را برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه اتخاذ کند و هم به طور خاص افرادی را که مسئول این رفتار هستند هدف تحریم قرار دهند.»
او در پاسخ به سوالی (ادعایی) درباره تدابیر امنیتی برای محافظت از برخی خبرنگاران مستقر در لندن در مقابل ایران پاسخ داد: «ما امنیت مردم در انگلیس را به‌طور باور نکردنی جدی می‌گیریم. ما اهمیت روزنامه‌نگاری آزاد، صادقانه و باز را به‌ طور باور نکردنی جدی می‌گیریم و وقتی معتقدیم تهدیدهایی در سرزمین اصلی بریتانیا وجود دارد، به وضوح پاسخ می‌دهیم.»
 وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه نیز در جریان سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی امنیت در بحرین، ادعا کرد تهدید ایران و روسیه برای این کشور و امنیت جهانی بیش از هر زمان دیگری است.
او در بخش دیگری از اظهاراتش پا را فراتر نهاد و ضمن تکرار دوباره مداخلات لندن در امور داخلی ایران، جمهوری اسلامی را به «خونریزی و تخریب» در سراسر جهان متهم کرد.
گفتنی است شبکه تلویزیونی فارسی زبان ایران اینترنشنال از ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز نیز توانسته تنها شبکه تلویزیونی ۲۴ ساعته در پوشش اخبار ایران باشد. این شبکه تلویزیونی معاند که مقر آن در لندن انگلستان واقع شده به طور رسمی مالک خود را شرکت «ولنت مدیا» و صاحب امتیازش را شرکت «گلوبال مدیا» در انگلیس معرفی کرده است؛ با این حال ایران اینترنشنال تا امروز بدون پخش هیچ آگهی و رپرتاژی پیش رفته که نشان از منابع مالی مطمئن آن است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8289604/انگلیس-درباره-مذاکرات-توپ-اکنون-در-زمین-ایران-است

دکمه بازگشت به بالا