اخبار بین المللی

سال آینده اقتصاد آلمان و انگلیس پس‌رفت و چین رشد خواهد کرد

سال آینده اقتصاد آلمان و انگلیس پس‌رفت و چین رشد خواهد
کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گزارشی اعلام کرد که رشد اقتصادی جهان امسال به طور کلی به سه و یک دهم درصد و سال آینده نیز به دو و دو دهم درصد می‌رسد. بر اساس پیش بینی‌های این سازمان اقتصاد‌های آلمان و انگلیس سال آینده دچار رکود خواهند شد. اما چین همچنان به رشد اقتصادی خود ادامه خواهد داد.
پیش از این نیز کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول در گفتگو با شبکه تلویزیونی یورونیوز انگلیسی گفت: اقتصاد نیمی از کشور‌های منطقه یورو به طرف رکود پیش می‌رود.
او در توضیح این خبر تصریح کرد  آینده اروپا به شدت تاریک است. یک سال پیش اروپا در حال احیاء از وضعیت شیوع کرونا بود. کشورهای منطقه یورو سال را با رشد ۶ درصدی تمام کردند. سپس جنگ اوکراین نه تنها سبب شد رشد با مشکل روبرو شود بلکه رشد را معکوس کند. آسیب به کشور‌های اروپایی به گونه‌ای است که واقعا صندوق بین المللی پول انتظار دارد نیمی از کشور‌های منطقه یورو شاهد رکود اقتصادی باشند.
در همین راستا جدیدترین گزارش اقتصادی نشان می‌دهد آلمان در بدترین بحران اقتصادی پنجاه سال گذشته قرار دارد. آلمان وابستگی اقتصادی شدیدی به انرژی روسیه دارد. با این حال، پس از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش اقدام به اعمال تحریم های سنگین علیه مسکو کردند. همین امر باعث افزایش بهای سوخت در کشورهای حوزه یورو شده است. تحریم های روسیه چیزی جز تورم افسارگسیخته برای آلمان به همراه نداشته است. مقامات برلین هم اینک نگران کمبود سوخت در زمستان پیش روی هستند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8289687/سال-آینده-اقتصاد-آلمان-و-انگلیس-پس‌رفت-و-چین-رشد-خواهد-کرد

دکمه بازگشت به بالا