اخبار بین المللی

کارکنان آمازون در ۳۰ کشور دست به اعتصاب می‌زنند

کارکنان آمازون در ۳۰ کشور دست به اعتصاب می‌زنند
انتظار می‌رود کارکنان شرکت آمازون در سراسر جهان، از جمله در آمریکا، آلمان و فرانسه در روز جمعه سیاه دست به اعتصاب بزنند و این خرده‌فروشی آنلاین را در یکی از شلوغ‌ترین روز‌های خرید سال هدف اعتراضات خود قرار دهند.
به گزارش سی‌بی‌اس، ۳۰ کشور از جمله آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، ژاپن، هلند، لهستان، ترکیه و انگلیس شاهد اعتصاب کارکنان شعب آمازون خواهند بود.
مونیکا دی سیلوستره، نماینده کارگران آمازون گفت: «این اولین بار است که آمازون روز اعتصاب بین‌المللی دارد. این بسیار مهم است، زیرا با شرکت بزرگ جهانی مانند آمازون نمی‌توان به تنهایی در سطح محلی، منطقه‌ای یا ملی مقابله کرد».
گفته می‌شود کارمندان خواستار دستمزد و شرایط کاری بهتر شده اند. آماندا جیرینگ، یکی از سازمان‌دهندگان ارشد این کمپین اعتصابی می‌گوید: «امروز اینجا هستیم تا به آمازون بگوییم که اگر می‌خواهید امپراتوری خود را حفظ کنید، باید با اتحادیه ما صحبت کنید و حقوق و شرایط کارگران را بهبود ببخشید. کارگران آمازون بیش از حد کار می‌کنند، دستمزد کمی دریافت می‌کنند و می‌خواهند این وضعیت پایان یابد».
درخواست افزایش دستمزد در بسیاری از کشور‌ها سبب اقدامات اعتصابی شده، زیرا بحران هزینه‌های زندگی به بودجه خانوار‌ها آسیب زده و افزایش دستمزدها با تورم فزاینده هماهنگ نبوده است. این تورم در پی آغاز جنگ اوکراین، اختلال در زنجیره تامین انرژی و غذا و همچنین اعمال چندین بسته تحریمی بر روسیه ایجاد شده است. تحریم‌ها داد و ستد با روسیه را که یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان غلات و انرژی بوده، مختل کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8291859/کارکنان-آمازون-در-۳۰-کشور-دست-به-اعتصاب-می‌زنند

دکمه بازگشت به بالا