اخبار سیاسی

دستاورد‌های کشورمان در حوزه هوافضا برای مردم اقتدار آفرین و امنیت ساز است

دستاورد‌های کشورمان در حوزه هوافضا برای مردم اقتدار آفرین و
امنیت ساز است
سید محمد حسینی در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های هوا و فضای سپاه، دستاورد‌های ارائه شده در نمایشگاه را غرور انگیز و افتخار آفرین توصیف کرد و گفت: دستاورد‌هایی که در پارک ملی هوا فضا ارائه شده است، مصداق بارز تحقق منویات و فرامین رهبری و تجلی اقتدار و توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح در برابر تهاجم نظام سلطه است که یکبار دیگر شعار ما می‌توانیم را عینیت بخشیده است.
معاون رئیس جمهور توانمندی متخصصان نیروی هوافضای سپاه در ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک را دستاوردی بسیار مهم و باعث ارتقای سطح اقتدار دفاعی کشور توصیف کرد و گفت: دستاورد‌های کشورمان در حوزه هوافضا که بخشی از آن در این نمایشگاه مشاهده می‌شود برای ملت ایران اقتدار آفرین و امنیت ساز است.
حسینی ضمن درخواست از سردار حاجی زاده برای فراهم شدن امکان بازدید اساتید، نخبگان، دانشجویان، مدیران و فعالان عرصه‌های مختلف از نمایشگاه که سبب افزایش روحیه اعتماد به نفس و اعتماد در آنان می‌شود، گفت: جوانان با آشنایی و دیدن این دستاورد‌های برجسته و توجه به سیر تکاملی و رو به رشد تجهیزات و دستگاه‌ها که از چه نقطه‌ای در جنگ شروع شده و به فضل الهی با نوآوری و خلاقیت به چه مرحله‌ای رسیده ایم که کشور‌های پیشرفته خواهان خرید برخی تسلیحات از ما هستند، احساس عزت و غرور کرده و با همت والاتر، انگیزه بیشتر، شور و شوق افزونتر در کسب علم و دانش گام برخواهند داشت.
در این بازدید سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از دستاورد‌های این نیرو در عرصه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: امروز با همت جوانان و متخصصان کشورمان از حوزه دستاورد‌های تهدید محور به هدف محور وارد شده ایم و در این نمایشگاه بخش کوچکی از دستاورد‌های فرزندان ملت ایران به نمایش درآمده است.
در این نمایشگاه تاریخچه و سیر تکامل پهپادی نیروی هوافضای سپاه از پهپاد‌های صاعقه، مهاجر، ابابیل، کرار و شاهد و سیستم‌های هدایت و کنترل و سیر ارتقای موشک‌ها از شهاب ۲، خرمشهر، قیام، عماد، سجیل، فاتح و ذوالفقار به نمایش درآمده است.
از مهمترین بخش‌های این مجموعه، نمایش پهپاد فوق پیشرفته آرکیو ۱۷۰ و مراحل ساخت مدل بومی آن و سامانه پدافندی سوم خرداد است که پهپاد امریکایی توسط آن شکار شد. در این نمایشگاه همچنین برخی از تجهیزات و تسلیحات به غنیمت گرفته شده مثل پهپاد پیشرفته‌ی گلوبال آمریکا نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
وزرای ارتباطات، آموزش و پرورش، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان استاندارد و جمعی از مدیران دستگاه‌ها در نمایشگاه دستاورد‌های هوا و فضای سپاه حضور داشتند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8292891/دستاورد‌های-کشورمان-در-حوزه-هوافضا-برای-مردم-اقتدار-آفرین-و-امنیت-ساز-است

دکمه بازگشت به بالا