اخبار ورزشی

کاشت یک میلیارد نهال در دستور کار است

کاشت یک میلیارد نهال در دستور کار است
آقای سید جواد ساداتی نژاد در همایش روز جهانی خاک گفت: در کره زمین هیچ داشته‌ای عزیزتر از خاک نیست و اگر قرار باشد بالاترین صیانت را در کره زمین داشته باشیم، باید از خاک باشد.
به گفته او، برای تشکیل یک سانتی متر خاک حاصلخیز ۷۰۰سال زمان نیاز است و در مقیاس زمینی خاک تجدید ناپذیر است که در حفاظت از آن باید دقت بسیاری شود.
ساداتی نژاد ادامه داد:‌ اراضی شیبدار بسیاری داریم  که با سیلاب هایی در طول سال مواجه ایم؛ بنابراین وظیفه سازمان منابع طبیعی است که اقداماتی را در راستای حفاظت از خاک، آبخیزداری و آبخوانداری انجام دهد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نگاه دولت در بخش تخصیص اعتبار مثبت است، گفت: برنامه هفتم در دست نگارش و تدوین است و باید نگاه ویژه‌ای به بخش خاک در این برنامه داشته باشیم.
ساداتی نژاد می گوید: سالانه  ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری باید در کشور انجام دهیم چرا که این اقدامات باعث حفظ منابع خاکی و آبی و کاهش فرسایش خاک خواهد شد.
به گفته او، در بحث صیانت و حفاظت از خاک، طرح کاشت یک میلیارد نهال را در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم با این حرکت جدید اقداماتی در راستای حفاظت از خاک انجام دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بدون صیانت از خاک نمی‌توانیم به امنیت غذایی برسیم،گفت:  در راستای حفاظت از خاک  باید از سازمان های مردم نهاد فعال در این بخش حمایت کنیم.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8300487/کاشت-یک-میلیارد-نهال-در-دستور-کار-است

دکمه بازگشت به بالا