اخبار بین المللی

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و چین

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
آمریکا روز جمعه تحریم هایی را علیه ده ها فرد و نهاد به اتهام آنچه نقض حقوق بشر خوانده از جمله کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، مقامات ایرانی و اتباع چینی اعمال کرد.
علی اکبر جاویدان، ابراهیم کوچک‌زایی و الله‌کرم عزیزی در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند.
به گزارش رویترز، اقدام روز جمعه آمریکا همچنین تحریم‌هایی را علیه مقامات  اداره کل گارد مرزی وزارت امنیت دولتی کره شمالی و رئیس‌جمهور سابق گینه و همچنین افراد و نهادهای دیگر در السالوادور، فیلیپین، مالی و گواتمالا شامل می‌شود.
در بیانیه صادره از سوی دفتر کنترل دارایی های وزارت خارجه آمریکا آمده است: واشنگتن ۱۰ شرکت و ۱۵۷ کشتی تحت پرچم چین را در لیست تحریم های امروز قرار داده است. همچنین کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه و ۱۵ عضو آن شامل رئیس این کمیسیون نیز تحریم شدند.
کانادا و انگلیس هم امروز (جمعه) تحریم‌های جدیدی را علیه ایران با ادعای نقض حقوق بشر اعمال کردند.
روز گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۶ شرکت و ۵ فرد به ادعای ارتباط با ایران اعمال کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد: شبکه‌ای را که با دور زدن تحریم‌های نفتی اعمال شده علیه ایران میلیون‌ها دلار درآمد برای نیروی قدس سپاه پاسداران ایجاد می‌کرد، در فهرست سیاه قرار داده ایم.
گفتنی است، آمریکا در هفته‌های اخیر تحریم‌ها را علیه کشورمان افزایش داده است. در همین راستا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را «غیرقانونی» خوانده و می‌گوید: «روسیه از آمریکا می‌خواهد همه تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را در اسرع وقت و به طور غیرقابل برگشت لغو کند.»

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8304089/تحریم‌های-جدید-آمریکا-علیه-ایران-روسیه-و-چین

دکمه بازگشت به بالا