اخبار سیاسی

اعلام آمادگی ایران برای انتقال زندانیان عراقی به این کشور

اعلام آمادگی ایران برای انتقال زندانیان عراقی به این
کشور
محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ با آقای «خالد الشوانی»، وزیر دادگستری این کشور در محل وزارت خانه مذکور در بغداد ملاقات و گفتگو کرد .
در این ملاقات، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق و انتصاب وی در راس وزارت دادگستری، اظهار کرد: عراق عزیز به عنوان کشوری قوی، مستقل، پیشرفته و باثبات مطلوب ماست و آماده همکاری و مساعدت در هر زمینه‌ای باتوجه به وجود پیوند‌های سرزمینی از حیث فرهنگی، دینی و اجتماعی هستیم و امیدوارم سطح همکاری میان وزارتخانه‌های دادگستری دو کشور بیش از پیش ارتقاء پیدا کند.
آل صادق بر آمادگی کشورمان جهت انتقال زندانیان عراقی دربند در ایران به کشورشان اشاره کرد و متقابلا خواهان مساعدت طرف عراقی در رابطه با انتقال آن دسته از محکومین ایرانی گردید که در زندان‌های عراق هستند و بر لزوم تسریع در این فرآیند تاکید کرد.
الشوانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران مبارزه با رژیم بعث و نیز دریافت کمک‌های نظامی و مستشاری درجنگ علیه داعش، افزود: حفظ و تقویت هرچه بیشتر مناسبات در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل قضائی مورد تاکید ما است.
 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8306820/اعلام-آمادگی-ایران-برای-انتقال-زندانیان-عراقی-به-این-کشور

دکمه بازگشت به بالا