اخبار ورزشی

معرفی ۱۴ قلم کالای راهبردی جدید به ارزش یک میلیارد دلار

معرفی ۱۴ قلم کالای راهبردی جدید به ارزش یک میلیارد
دلار
آقای محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: امروز دوران برداشت آسان نفت به پایان رسیده است و باید از روش‌های ازدیاد برداشت استفاده کنیم به طوریکه باید سطوح قابلیت صنعت نفت را با افزایش پژوهش فناورانه ارتقا و افزایش دهیم.
او گفت: هم اکنون یکی از میدان‌های نفتی ما که در حال تولید است، ۱۱۵ ساله است، در حالیکه توسعه میدان سه الی چهار سال طول کشیده است. این به ما دیکته می‌کند که برنامه ما برای تداوم و پایداری تولید نفت و گاز باید ۱۰۰ ساله باشد.
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ازدیاد برداشت هم یک چالش اساسی صنعت نفت است و باید به‌عنوان یک اقدام اساسی برای آن برنامه‌ریزی کرد.
خجسته مهر گفت: طرح احیای چاه‌های کم‌بازده به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناورانه کشور به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای ۷۵۰ حلقه چاه است که این ظرفیت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان است و استفاده از آن به توانایی آن‌ها بستگی دارد همچنین به‌زودی ساخت ۱۴ قلم کالای راهبردی به ارزش یک میلیارد دلار همسو با ۱۰ گروه کالای پیشین معرفی می‌شود.
او گفت: شرکت ملی نفت ایران در تولید تجهیزات و ساخت کالای بار اول رتبه نخست را در کشور دارد و بالای ۳۰۰ میلیارد تومان و بیش از ۱۰ میلیون یورو قرارداد‌هایی بوده که منعقد شده و حدود ۲ میلیارد دلار هم طرح برای بررسی آماده است که این‌ها ظرفیت‌های ارزشمندی است.
مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: ۹۰ طرح پژوهشی و فناورانه در حال اجرا در این شرکت به ارزش حدود ۸۰ میلیون یورو و حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که در طول یک سال گذشته ۲۷ طرح با ۳۳ شرکت دانش‌بنیان و ۲۷۰ میلیون دلار قرارداد با جهاد دانشگاهی منعقد شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8307521/معرفی-۱۴-قلم-کالای-راهبردی-جدید-به-ارزش-یک-میلیارد-دلار

دکمه بازگشت به بالا