اخبار سیاسی

پورمحمدی:همراهی مردم در تحول‌سازی، اصلی ضروری است

پورمحمدی:همراهی مردم در تحول‌سازی، اصلی ضروری است
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در دیدار با تعدادی از فعالان دانشجویی اظهار کرد: از دانشجویان انتظار می‌رود مطالبات و نقد‌های خود را در فضای آرام همراه با ادب و متانت مطرح کنند.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: زیربنای این مهم شکل‌گیری یک دستگاه محاسباتی صحیح مبتنی بر شناخت از خود و شرایط درون‌سرزمینی و جهانی در همه سطوح است، یعنی هم مردم و هم نخبگان و هم حاکمان از این دستگاه محاسباتی در همه عرصه­‌های اجتماعی استفاده کنند تا از این طریق یک پاسخ همه‌جانبه به جنگ ترکیبی دشمن داده شود.
پورمحمدی افزود: شناخت شرایط یکی از پایه­‌های اصلی یک دستگاه محاسباتی درست است، چراکه امروز با ورود ایران به معادلات جهانی در کنار نقش‌آفرینی و حمایت از ملت مظلوم یمن و سوریه و قدرت گرفتن حزب‌الله لبنان و روی‌کار آمدن دولت جدید عراق و تمایل طالبان برای همکاری با ایران و در نهایت فشار بر گردن اسرائیل توسط فلسطینیان، دشمنان، ایران را با هدف مانع‌سازی بر سر این مسیر متحد کرده و این نشان از قدرت کشور ما است. به همین دلیل می‌توان گفت در شرایط فعلی دشمن در اندیشه فروپاشی نظام اسلامی نیست، بلکه در تلاش است با تمام ابزار‌های خود از سرعت پیشرفت جمهوری اسلامی بکاهد، اما اگر بتواند از طریق ایجاد موانع در مسیر جمهوری اسلامی از سرعت و قدرت تاثیرگذاری آن بکاهد به تحقیق در آینده، تضعیف نظام و سپس اهداف بالاتر را تعقیب خواهد کرد.
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: دشمن برای وصول به هدف خود که ایجاد موانع در مسیر حرکت جمهوری اسلامی است در تمام عرصه­‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی و به‌ویژه سایبری وارد شده و یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار علیه جمهوری اسلامی راه انداخته است. از طرف دیگر تحقق‌نیافتن شعار‌های دولت در عرصه‌هایی، چون کنترل تورم، ثبات بازار، کنترل نقدینگی در کنار نبود تفاهم عمومی حاکی از مطلوب‌نبودن شرایط داخلی است.
وی یادآور شد: همراهی مردم در تحول‌سازی، اصلی ضروری است و نبود این همراهی، منشاء بسیاری از ناموفقیت‌های دولتمردان است؛ به طور مثال آقای احمدی‌نژاد با وجود اینکه از معایب یارانه عمومی آگاه بود ناچار به تخصیص آن شد یا آقای روحانی با وجود اینکه همه از هدفمندی یارانه­‌ها و حذف دهک­‌های بالایی و سوق‌دادن ارز حاصله از حذف این دهک‌ها به سمت تولید سخن می­‌گفتند تنها به خاطر همراهی‌نکردن عمومی آن را اجرایی نکرد.
پور محمدی ادامه داد: در کنار تحلیل شرایط داخلی و خارجی، شناخت از خود بسیار مهم است، اینکه در شناخت از خود دچار کم‌ببینی یا بزرگ‌بینی نشویم. یکی از سفرای سابق آمریکا در مصر گفته بود با تمام فشار‌هایی که آمریکا به ایران وارد کرد ایرانی­‌ها دائما در حال پیشرفت هستند و امروز ایرانی­‌ها یک قدرت تاثیرگذار در خاورمیانه‌اند و یکی از عوامل موفقیت ایران را سیستم آموزش و پرورش جمهوری اسلامی بیان کرده بود؛ درحالی که هر کدام از ما وقتی به سیستم آموزش و پرورش کشور نگاه می­‌کنیم تنها بر نقاط ضعف تمرکز می­‌شود، در نتیجه نباید در شناخت خود دچار کم‌بینی شد.
وی اظهار کرد: البته در مقابل نباید دچار غرور و خودبزرگ بینی کاذب شد و بدون شناخت از توانایی­‌ها از اقداماتی سخن گفت که قابل‌اجرا نیستند، مثلاً اینکه در ۴ سال ۴ میلیون شغل و مسکن تولید می‌شود یک شعار غیرقابل اجرا است چراکه توانایی کشور در تحقق آن لحاظ نشده است و به نتیجه‌نرسیدن این چنین شعار‌هایی که زمینه‌های اجرایی آن در شرایط فعلی کشور وجود ندارد، باعث یاس و سرخوردگی مردم است

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8307544/پورمحمدیهمراهی-مردم-در-تحول‌سازی-اصلی-ضروری-است

دکمه بازگشت به بالا