اخبار سیاسی

شورای نگهبان در بررسی بودجه با مجلس همکاری لازم را داشته است

شورای نگهبان در بررسی بودجه با مجلس همکاری لازم را داشته
است
نشست خبری هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور اصحاب رسانه آغاز شد .
سخنگوی شورای نگهبان در ابتدا گفت:شورای نگهبان در بررسی بودجه سنواتی با مجلس همکاری لازم را داشته است . لایحه موافقتنامه سرمایه‌ گذاری بین ایران و نیکاراگوئه مغایر با شرع و موازین قانون اساسی شناخته نشد.
وی گفت: در این لایحه تنها ایراد شورا درباره برخی لغات مثل کنوانسیون بود. شورای نگهبان وظیفه دارد از اصل ۱۵ و در واقع از متون فارسی در قرادادها پاسداری کند. دولت و مجلس در لوایح و طرح ها واژگان فارسی استفاده کنند.
سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح مانع زدایی از صنعت برق گفت: این طرح هم به تایید شورای نگهبان رسیده است.
وی ادامه داد: شورای نگهبان ایراداتی به طرح بررسی دو مرحله ای بودجه وارد کرد که باید در مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: گاهی با مصوباتی روبرو هستیم‌ که اشکال شورای نگهبان فقط عدم رعایت اصل ۱۵ قانون اساسی است؛ یعنی حفظ زبان فارسی در اسناد و متون رسمی؛ چراکه ما حافظ قانون اساسی هستیم. دولت و مجلس محترم در نوشتن لوایح و طرح‌ها دقت کنند تا از واژگان فارسی استفاده کنند تا مورد اشکال شورای نگهبان قرار نگیرد.
طحان نظیف در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی براینکه مصادیق قانون جدید انتخابات مصادیق قانون جدید انتخابات چیست و آیا در انتخابات مجلس دوازدهم قانون جدید اجرا می‌شود؟، گفت: اصلاح قانون در دستور کار مجلس است، اما باید دید که این قانون تغییری دارد یا خیر اخیرا کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس رد شده بود، اما همین چهارشنبه با امضا برخی نماینده‌ها مجدد به صحن برگشت امیدواریم انتخابات جدید را با قانون جدید انجام دهیم. من هم مثل شما پیش بینی ندارم که قانون انتخابات اصلاح شده شامل چه مواردی است و باید دید که چه مواردی در مجلس تصویب میشود .
این خبر تکمیل می‌شود …

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8310474/شورای-نگهبان-در-بررسی-بودجه-با-مجلس-همکاری-لازم-را-داشته-است

دکمه بازگشت به بالا