اخبار سیاسی

روایت سردار تنگسیری از ساخت ناو «شهید سلیمانی»

روایت سردار تنگسیری از ساخت ناو «شهید سلیمانی»
 
سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در برنامه بدون تعارف درباره ساخت ناو سردار سلیمانی گفت: ما وقتی آمدیم قرار شد تا تعدادی شناور را از یک کشور خارجی بگیریم؛ اما دیدیم که بهانه می‌آورند و به ما شناور نمی‌دهند در نتیجه با سردار باقری صحبت کردیم و بنا شد که ما روی پای خود بایستیم.
بالغ بر ۲۰ هزار نقشه  برای ساخت ناو شهید سلیمانی طراحی شد 
وی گفت: ما جوانب کار را سنجیدیدم و قالبلیت ها را در افرادی که می‌خواسند این شناور را بسازند دیدیم و اقدام بزرگی هم صورت گرفت.یک چیزی بالغ بر ۲۰ هزار نقشه طراحی شد. صد هزار بدنه‌های مختلف در رایانه طراحی شد تا در نهایت به این شناور رسیدیم و اینگونه نیست که الگویی را از جایی گرفته و بر اساس آن کار کرده باشند.
سردار تنگسیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رهبر انقلاب نیز در جریان ساخت این ناو بودند؟ بیان کرد: بله. اصلا شکل این ناو را حضرت آقا دیده بودند و الحمدالله این کار به لطف خداوند به نتیجه رسید.ما برای دو سال برنامه ریزی کرده بودیم، اما شاهد بودیم که متر از دوسال این ناو ساخته شد. الان دیگر سالی یک فروند به ناوگان ما اضافه می‌شود.بار اولی که این ناو را به آب انداختیم به سرعتی که مد نظرمان بود نرسیدیم.
 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان کرد: الان  سالی یک فروند به ناوگان ما اضافه می‌شود. بار اولی که این ناو را به آب انداختیم به سرعتی که مد نظرمان بود نرسیدیم به علت مشکلاتی در گیربکس و پروانه داشت اما در نهایت یک سری کار بر روی آن انجام شد. من هر ده یا پانزده روز یکبار دو رکعت نماز میخواندم تا این کار به سرانجام برسد و الحمدالله خداوند حفظ آبرو کرد و شاهد ۳۰ الی ۳۵ نات سرعت در این شناور هستیم که سرعت بسیار خوبی است.
حکایت ناوی با دو بدنه 
وی تاکید کرد: موشک‌هایی که بر این ناو قرار گرفته عمود پرواز است و اولین ناوی که در جمهوری اسلامی موشک‌های عمود پرواز هوایی دارد این ناو است.سه فروند شناورموشک انداز و یا راکت انداز بر روی آن جا میگیرد.این ناو دو بدنه دارد و اگر برای یکی از بدنه‌ها مشکلی ایجاد شود برای مثال در نبرد موشک بخورد اصلا غرق شدنی نیست.ناوی که قرار بود از یک کشور خارجی گرفته شود شناورهای کوچک بود و چون ندادند ما بهترش را ساختیم.
 سردار تنگسیری درپاسخ به چرایی نام شهید سلیمانی بر این ناو بیان کرد: اینها مجبورند که این ناو را صدا بزنند و باید بزرگی نام شهید سلیمانی را اعتراف کنند. الان دست حاج قاسم هفتصد کیلومتر دورتر از خاک ایران به دشمنان سیلی میزند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در پایان تاکید کرد: روزگاری ما قایق نداشتیم و تماما خارجی بود الان به جایی رسیدیم که ناو شکن ، ناو موشک انداز سنگین ، تندر و شناورهای تندرو می‌سازیم و الحمدالله بر روی پای خود ایستادیم و انشاالله جان خود را فدای این ملت می‌کنیم و نمی‌گذاریم هیچ گزندی به مردم مان برسد.
 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8235205/روایت-سردار-تنگسیری-از-ساخت-ناو-شهید-سلیمانی

دکمه بازگشت به بالا