اخبار سیاسی

اقدام مغرضانه آمریکا تلاشی برای تحمیل خواسته‌های سیاسی آن‌ها است

اقدام مغرضانه آمریکا تلاشی برای تحمیل خواسته‌های سیاسی آن‌ها
است
ناصر کنعانی با بیان اینکه ایران در طول ۱۰ سال گذشته (از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون) دو دوره عضو کمیسیون مقام زن بوده و طی انتخابات سال گذشته نیز با آرای حداکثری (۴۳ رأی از ۵۴ عضو اکوسوک) برای سومین بار عضویت این نهاد را کسب کرده بود، گفت: این اقدام مغرضانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاشی برای تحمیل خواسته‌های سیاسی یکجانبه و نادیده گرفتن رویه انتخابات در نهاد‌های بین المللی است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: اقدام به محروم کردن یک عضو قانونی کمیسیون مقام زن، یک بدعت سیاسی، اعتبار زدائی از این تشکل بین المللی و همچنین ایجاد کننده رویه‌ای یکجانبه برای سوءاستفاده‌های آتی از نهاد‌های بین المللی است؛ و مضحک اینکه رژیم جعلی اسرائیل با سوابق سیاه جنایات سازمان یافته علیه ملت مظلوم فلسطین، با حمایت آمریکا و اذنابش عضو کمیسیون مقام زن به شمار می‌رود.
کنعانی با اشاره به تلاش‌های گسترده و طولانی مدت آمریکا در بی ثبات سازی ایران و نقش این کشور در نقض فاحش حقوق ملت ایران اظهار داشت: کشوری که خود ناقض بزرگ حقوق ملت و جامعه زنان ایران است و از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون، از هیچ اقدام خصمانه‌ای علیه حقوق و منافع مردم ایران دریغ نکرده، چگونه اکنون داعیه دار حمایت از حقوق زنان ایرانی شده است؟ بی تردید آمریکا نمی‌تواند با سیاه نمائی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، بر نقض گسترده حقوق عامه ملت و خاصه زنان ایران از طریق تحمیل تحریم‌های یکجانبه در چند دهه متمادی سرپوش بگذارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دستاورد‌های بزرگی در حوزه پیشرفت زنان داشته و بدیهی است بعد از این نیز زنان ایران مسیر پیشرفت و ترقی را بر مبنای ارزش‌های ایرانی اسلامی ادامه خواهند داد.
کنعانی گفت؛ از ۲۵ کشور عضوی که به اشکال مختلف از این قطعنامه حمایت نکردند و به آن رای مثبت ندادند، تشکر می‌کنیم و بی تردید اقدام آمریکا از نگاه ملت بزرگ ایران و در محکمه قضاوت وجدان‌های بیدار و دولت‌های مستقل جهان محکوم و غیرقابل قبول است.
عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل در پی پایه گذاری بدعت و رویه‌ای خطرناک از سوی آمریکا و در نمایشی ضد ایرانی در این نهاد بین المللی پایان یافت.
قطعنامه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رای موافق، هشت رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8308866/اقدام-مغرضانه-آمریکا-تلاشی-برای-تحمیل-خواسته‌های-سیاسی-آن‌ها-است

دکمه بازگشت به بالا