اخبار سیاسی

توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به دولت سیزدهم چه بود؟

توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به دولت سیزدهم چه بود؟
روز سه‌شنبه مقام معظم رهبری در بیانات خود خطاب به اعضای هیئت دولت کارنامه یک‌ساله دولت سیزدهم را مرور کردند و اقدامات قوه مجریه مخصوصا حضور در میان مردم در چارچوب سفرهای استانی را عاملی در راستای ترمیم اعتماد عمومی مردم خواندند. ایشان بار دیگر بر اهمیت جوانگرایی در انتصابات اشاره کردند و گفتند که تاکنون از میان دولت‌مردان نشنیده‌اند که اختیار کافی را برای رسیدگی به امور ندارند، در این میان شاید بد نباشد که به بخش‌هایی از آن که توصیه‌هایی به دولت داشتند به صورت کوتاه نگاهی انداخت.
۱) شکر نعمت توفیق خدمت به مردم 
این بخشی از صحبت‌های مقام معظم رهبری بود که درباره آن گفتند. شکر این نعمت در درجه اول با تقویت ارتباط با خدا و دعا و توسل و تضرع و انس با قرآن است. 
۲) داشتن نیت الهی و مخلصانه
به گفته ایشان اطلاع رسانی اقداماتی که انجام می‌شود منافاتی با اخلاص ندارد؛ زیرا باعث افزایش امید مردم می‌شود.
۳) به میان مردم رفتن
ایشان به دولت توصیه کردند که به میان مردم رفتن را ادامه دهید و اسیر برخی جو سازی‌ها نشوید و البته در مواجهه با مردم صبر و تحمل به خرج دهید.
۴) پرهیز از بیان وعده‌های غیر قابل تحقق 
لزوم عمل به وعده‌ها و پرهیز از بیان وعده‌های غیرقابل تحقق که زمینه ساز خدشه دار شدن اعتماد مردم می‌شود هم تاکید دیگر مقام معظم رهبری خطاب به مردم بود.
۵) غرق نشدن در کارهای روزمره و قابل 
کارهای روزمره شما را غرق نکند و برای اینکه دچار این آفت نشوید با یک طرح کلان و نقشه جامع و قابل توضیح برای مردم حرکت کنید. این را نیز رهبر معظم انقلاب بیان کردند.
۶) رعایت اولویت‌ها
مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کردند که باید ابتدا سرفصل‌های اساسی مشخص شوند و سپس سرفصل‌ها و زیرمجموعه‌های آن اولویت بندی شود.
ناگفته نماند که مقام معظم رهبری در این دیدار از بسیاری اقدامات دولت نیز ابراز رضایت کردند. اقداماتی نظیر: کنترل رشد تورم و نقدینگی، مهار کرونا و واکسیناسیون سراسری، استقراض نکردن از بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه، ایجاد درآمد‌های جدید و پرداخت بدهی‌های سنگین بجامانده از قبل، پایداری در ذخایر کالا‌های اساسی، سفر‌های استانی با راهبرد حل مسئله، فعال کردن سامانه‌های الکترونیک به منظور اصلاح بستر‌های فسادزا، اجرای عدالت به‌ویژه در لایحه بودجه، تغییر ریل سیاست خارجی از برجام‌زدگی به نگاه متوازن، و همچنین ارتقاء تجارت و همکاری‌ها با همسایگان از مهم‌ترین محور‌های گزارش رئیس جمهور در این دیدار بود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8227443/توصیه‌های-رهبر-انقلاب-خطاب-به-دولت-سیزدهم-چه-بود

دکمه بازگشت به بالا