اخبار سیاسی

۵۷۰ هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی آزمایی شده است

۵۷۰ هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی آزمایی شده
است
 سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز (سه شنبه سوم آبان) در تشریح جلسه شورای عالی اشتغال که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه هشتاد و سومین شورای عالی اشتغال و سومین جلسه این شورا در دولت سیزدهم بود.
وی افزود: خوشبختانه عملکرد اشتغال در کشور براساس اسناد بالادستی و وعده‌های داده شده یک میلیون فرصت شغلی یک برش ملی و برش استانی داده شده و برای ایجاد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده است.
وزیر کار با بیان اینکه تا به امروز ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده است، تصریح کرد: این میزان بیش از ۵۰ درصد تعهد دولت سیزدهم است. خوشبختانه در سامانه رصد و اشتغالی که سروران بزرگوارمان ارائه کردند ۵۷۰ هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی آزمایی شده است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی سایر دستگاه‌ها برای سایر فرصت‌های شغلی تا سقف تعهد هم پیش بینی شده است.
مرتضوی فرصت‌های شغلی ایجاد شده را در سراسر کشور اعلام و بیان کرد: این مشاغل در سراسر کشور ایجاد شده است و آنچه اهمیت دارد این است که استان‌هایی که ضریب اشتغال آن‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است، در این برش پیشرفت‌های خوبی داشتند. استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان فرصت‌های شغلی بسیار خوبی ایجاد شده است.
وزیر کار با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورای عالی کار اعلام کرد: امروز ۹ مصوبه داشتیم که عمدتاً در راستای تجهیز و تامین منابع و توزیع استانی بود. در این جلسه، به شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها اختیاراتی داده شد.
وی ادامه داد: دیگر دستور این جلسه، تعیین تکالیف برای نهاد‌های حمایتی بود. همچنین برای وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شد.
مرتضوی گفت: مقرر شد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آئین نامه‌هایی را در جهت توسعه همه جانبه اشتغال در کمترین زمان تنظیم و در بازه زمانی کوتاه به شورای عالی اشتغال تقدیم کند.
وزیر کار در پایان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در شورای عالی اشتغال تصریح کرد: تاکیدات آقای رئیس جمهور در این جلسه بسیار حائز اهمیت بود. وی تاکید کرد که باید همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال فعالیت کنند و امر اشتغال در وزارتخانه به قرارگاه اشتغال تبدیل شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8267653/۵۷۰-هزار-فرصت-شغلی-تاکنون-ثبت-رصد-و-راستی-آزمایی-شده-است

دکمه بازگشت به بالا