اخبار استان ها

تبیین دستاوردهای نظام؛ نیازمند اقدامات علمی و تخصصی

تبیین دستاوردهای نظام؛ نیازمند اقدامات علمی و تخصصی
ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی در خصوص موضوع امیدآفرینی گفت: ابتدا باید به تبیین دستاوردها بپردازیم و لازم است به صورت علمی و تخصصی و با زبان‌های مختلف به تبیین پرداخته شود.

جواد قناعت، امروز جمعه ۱۱ شهریور در آیین اختتامیه طرح «حامیم» خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشجویان پرانرژی و باانگیزه و با نشاط هستند و بدون شک دانشجویان فعال می‌توانند فعالیت‌های سایر دانشجویان و حتی دانشگاه ها را جهت دهی مناسبی بدهند و نقش موثری را در این زمینه ایفا کنند.
به گزارش ایسنا، وی به طرح «حامیم» اشاره کرد و افزود: این طرح کار ارزشمند و خوبی است و می‌تواند در زمان‌های خاص اجرا شود و این دوره‌ها به تقویت و به روزشدن توانمندی‌ها و استعدادهای دانشجویان کمک می کند تا وظایف دینی و انقلابی خود را در سال تحصیلی جدید انجام دهند.
قناعت بیان کرد: این موضوعات در حال حاضر برای نظام مهم است و جهت دهی های مناسب و نقش آفرینی های به جا را جدی بگیرید و آشنایی دانشجویان با یکدیگر و تعیین اولویت و ایجاد وحدت رویه خاص از نتایج این نوع دوره های می تواند باشد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مسئله تبیین دستاوردها گفت: طی یکسال اخیر استقرار دولت سیزدهم شاهد حرکت‌های جهشی و انقلابی فراوان در عرصه های مختلف بودیم و کار اقناع افکار عمومی بر عهده شما دانشجویان و جوانان قرار دارد.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ تفسیرها و روایت‌ها قرار داریم، ادامه داد: امروز جنگ، جنگ اراده‌ها است و هر کس بر اساس صنف و سلیقه و جناح خود به روایت موضوعات و واقعیت‌ها می‌پردازد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: جراحی اقتصادی یکی از کارهای بزرگ دولت سیزدهم است و بسیاری از اقتصاددانان این طرح را تایید کرده که باید برای نجات کشور اجرا شود و اگر اجرایی نمی شد یارانه ها بیشتر در کشورهای دیگر مصرف می شد و این کار سختی خود را دارد.
وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی اظهار کرد: متاسفانه دولت قبل پول بدون پشتوانه چاپ می کردند که کاهش ارزش پول ملی را در پی داشت و در تیر امسال برای اولین بار این سیر نزولی کاهش ارزش پول ملی متوقف شد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروهای انقلابی کارشناس شده کار می کنند، ادامه داد: اما انعکاس آنان علمی نیست و باید هزار نوع انعکاس برای تبیین اقدامات آنان طراحی شود؛ دانشجویان باید مطالبه گر باشند و به پیگیری موضوعات کلان کشوری و حتی استانی بپردازند.
فعالیت ۴۶ انجمن علمی در دانشگاه بیرجند 
احمد لامعی گیو؛ سرپرست دانشگاه بیرجند از فعالیت ۴۶ انجمن علمی و پنج تشکل دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این انجمن‌ها در کنار هر گروه آموزشی، حلقه واسط بین استاد و دانشجو هستند.
وی افزود: تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها از گذشته تاکنون در کنار آموزش و پژوهش، مشغول فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز هستند که طرح حامیم بر همین مبنا شکل گرفته است.
لامعی با اشاره به فعالیت ۲۶ کانون فرهنگی هنری در دانشگاه بیرجند گفت: پنج تشکل‌ دانشجویی در دانشگاه مجوز فعالیت دارند که در حال حاضر سه تشکل مشغول به فعالیت هستند.
سرپرست دانشگاه بیرجند بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۵۰ نفر عضو هیات علمی دانشگاه‌های استان هستند که بیشترین سهم را دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند به خود اختصاص داده است.
وی گفت: از ۳۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند، ۴۰ نفر استاد تمام، ۱۴۵ نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند؛ در دانشگاه‌های خراسان جنوبی هیات‌های مختلف مذهبی وجود دارد و این هیات‌ها در مناسبت‌های مختلف سال به‌ویژه ماه محرم و صفر به برگزاری مراسم می‌پردازند.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی در عرصه دانش، فرهنگ و دین در سطح ملی و بین‌المللی خوش درخشیده که وجود علما و دانشمندان در عرصه علم و دانش گویای این مطلب است.
سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۶۱۶ دانشجو در دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی مشغول به تحصیل و پژوهش هستند که براساس آخرین آمار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از این تعداد در دانشگاه‌های دولتی ۲۱ هزار و ۶۶۶ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ۴ هزار و ۱۲ نفر و دانشگاه‌های دولتی تابع وزارت علوم ۱۵ هزار و ۶۶۶ نفر حضور دارند.
وی افزود: همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی ۷ هزار و ۴۵۰ نفر، دانشگاه پیام نور ۵ هزار و ۵۲۶ نفر، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۳ هزار و ۹۰۲ نفر، دانشگاه علمی و کاربردی هزار و ۶۷۴ نفر و غیرانتفاعی ۴۷۴ نفر دانشجو دارند.
لامعی‌گیو با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۷۰۷ دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می‌کنند گفت: به بیان دیگر ۷۳ درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی استان در دانشگاه بیرجند، هشت درصد در دانشگاه بزرگمهر قاینات و ۱۳ درصد در دانشگاه صنعتی هستند.
وی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی در کنار آموزش و پژوهش به دنبال احیای دانشگاه اسلامی هستند و نگاه جامعه دانشجویی ما نگاهی است که مقام معظم رهبری در بیاینه گام دوم انقلاب تاکید کردند.
سرپرست دانشگاه بیرجند با بیان اینکه گام دوم انقلاب دو کلیدواژه مهم امید و جوان دارد گفت: جوانانی که امروز در طرح حامیم حضور دارند در سال تحصیلی آینده بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مدیریت دانشگاه خواهند بود.
وی اظهار کرد: دانشجویان توانمندسازی، ایجاد روحیه خودباوری، نشاط و پویایی، آزاداندیشی و خردورزی را تمرین می‌کنند تا در آینده نه چندان دور سکاندار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف شوند.
انتهای پیام 

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061108787/تبیین-دستاوردهای-نظام-نیازمند-اقدامات-علمی-و-تخصصی

دکمه بازگشت به بالا