اخبار استان ها

بهترین راه جمهوری اسلامی برای مقابله با دشمنی ها، ارتقاء بازدارندگی در همه حوزه هاست

بهترین راه جمهوری اسلامی برای مقابله با دشمنی ها، ارتقاء
بازدارندگی در همه حوزه هاست
ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: با دشمنی هایی که علیه جمهوری اسلامی اتفاق می افتد، این نظام راه هایی برای مقابله در پیش دارد و مناسب ترین و بهترین راه این است بازدارندگی را جدی بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه هفتم مهرماه در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امیدواریم تاثیر مثبت اقدامات سازمان در استان کرمان را به زودی شاهد باشیم، اظهار کرد: با دشمنی هایی که علیه جمهوری اسلامی اتفاق می افتد، این نظام راه هایی برای مقابله در پیش دارد و مناسب ترین و بهترین راه این است بازدارندگی را جدی بگیرد.

وی افزود: وقتی بازدارندگی درست اتفاق افتد سایه جنگ هم از بین می رود و این بازدارندگی در ابعاد مختلف باید دنبال شود یکی جنگ، یکی اقتصاد، پیشرفت در حوزه های مختلف، هسته ای و … است.

علیدادی سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمان دو مسئله مثبت و منفی داریم، تصریح کرد: نکته مثبت این است بخش قابل توجهی از اشتغال استان در بخش کشاورزی است و بخشی معادن و سازمان انرژی اتمی در هر دو بخش حرف برای گفتن دارد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: نکته منفی این است که در کشاورزی بهره وری بالا نیست و عوامل مختلفی دست به دست هم داده که وضعیت این است.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی دو بحث تولید و ارسال به بازارها اهمیت دارد، افزود: خداوند به گونه ای عمل کرده که در تولیدات، هر محصولی قابل ماندگار شدن است و باید با علم به آن برسیم و کار سازمان انرژی اتمی می تواند خدمت بزرگی به استان بکند هم در افزایش تولید و هم افزایش ماندگاری محصولات.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: باید برای پهنه های معدنی متعلق به سازمان انرژی اتمی نیز وقت گذاشته و اجازه داده شود بخش خصوصی وار شده و با نظارت سازمان کار کند تا بخشی از مسئله اشتغال را حل کند و سرمایه گذاری جدید صورت بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: سازمان انرژی اتمی مجموعه ای حساس و محل خدمت برای نظام اسلامی است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: یکی از مشکلات استان در رفسنجان، باقی مانده سموم در محصول پسته و مشکلات صادرات است که قرار است سازمان انرژی اتمی کار بزرگی انجام دهد و بحث ماندگاری بیشتر محصول و جلوگیری از آفت پذیری را اجرائی کند.

وی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان کرمان از جمله جنوب، عنوان کرد: ضایعات در همه محصولات وجود دارد و با اجرای طرح های سازمان انرژی اتمی بخش قابل توجهی از ضایعات کاهش می یابد.

انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401070703113/بهترین-راه-جمهوری-اسلامی-برای-مقابله-با-دشمنی-ها-ارتقاء-بازدارندگی

دکمه بازگشت به بالا