اخبار استان ها

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف دانشگاه‌ها است

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف دانشگاه‌ها
است
ایسنا/اردبیل سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف دانشگاه‌ها است.

اسماعیل چمنی ۲۹ شهریور در همایش ملی ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: این دانشگاه به رسالت خود در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پایبند است و در این راستا برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه همایش ملی ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت پیش درآمدی برای کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف دانشگاه‌ها است و مصمم هستیم که با تمام توان در این مسیر حرکت کنیم و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
چمنی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شهدای دوران دفاع مقدس این است که عاشق عبادت و پایبند به فرایض دینی بودند، تشریح کرد: اوج رضایتمندی و ایثارگری به معنای واقعی کلمه از دیگر ویژگی‌های شهدای ما بود.
عبدالله حسنی رئیس اولین همایش ملی ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت هم گفت: شهدا انسان‌هایی بودند که جان خود را باخدا و توحید معامله کرده و جانشان را برای رضای خدا و رسیدن به توحید تقدیم کردند.
وی با بیان اینکه شهدا نمردند؛ بلکه حیات پیدا کرده و در پیشگاه خداوند روزی می‌خورند، ادامه داد: شهادت رمز پایداری، نشان سعادت و پیروزی انسان است.
حسنی با بیان اینکه این همایش با استقبال ستودنی پژوهشگران و محققان مواجه شده است، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های مهم و منحصربه‌فرد انقلاب شکوهمند اسلامی در بعد معنوی و فرهنگی که موجب بالندگی مستمر انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا شده است؛ ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت است که توجه و گسترش این فرهنگ در همه سطوح، راز زنده‌ماندن نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان است.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062921545/ترویج-فرهنگ-ایثار-و-شهادت-یکی-از-وظایف-دانشگاه-ها-است

دکمه بازگشت به بالا