اخبار استان ها

برپایی 60 غرفه صنایع دستی در مسیر تردد زوار اربعین در کرمانشاه

برپایی 60 غرفه صنایع دستی در مسیر تردد زوار اربعین در
کرمانشاه
ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، 60 غرفه صنایع دستی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی در کرمانشاه برپا می شود.

محمدرضا سهیلی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: هرساله  در این ایام، شاهد تردد میلیونی زوار حسینی از استان کرمانشاه به سمت مرزهای خروجی هستیم.
وی تصریح کرد: امسال هم با توجه به اینکه پس از یک توقف چند ساله مرز خسروی بازگشایی شده، میزبان خیل عظیمی از زوار حسینی خواهیم بود، بنابراین در تلاشیم تا از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر کرمانشاه به زائرینی که از نقاط مختلف کشور خواهند آمد، استفاده کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در این راستا، علاوه بر خدمات رسانی به زوار، از فرصت معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان هم غافل نخواهیم بود.
وی از برنامه ریزی برای برپایی 60 غرفه صنایع دستی در مسیر تردد زوار خبرداد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در مسیرهای اصلی تردد زوار از استان کرمانشاه به سمت مرزهای خروجی، حدود 60 غرفه صنایع دستی برپا خواهیم کرد.
سهیلی با بیان اینکه این غرفه ها در 9 نقطه استان مستقر خواهند شد، عنوان کرد: کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، تنگه مرصاد، اسلام آبادغرب، کرندغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین مناطقی هستند که  این نمایشگاه ها در آن برپا می شود.
وی خاطرنشان کرد: این غرفه ها از حدود یک هفته پیش از اربعین(20 شهریور) تا یک هفته پس از این ایام در این 9 نقطه فعالیت خواهند داشت.
به گفته این مسئول، تلاش شده تا این غرفه ها در کنار موکب های اربعین برپا شوند تا زائرینی که برای استراحت وارد این موکب ها می شوند، از این غرفه ها هم بازدید کنند.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061209213/برپایی-60-غرفه-صنایع-دستی-در-مسیر-تردد-زوار-اربعین-در-کرمانشاه

دکمه بازگشت به بالا