اخبار استان ها

همه آنچه زائران باید درباره دریافت گذرنامه اربعین بدانند

همه آنچه زائران باید درباره دریافت گذرنامه اربعین
بدانند
ایسنا/کرمان مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان گفت: کسانی که برای دریافت گذرنامه اقدام کرده و گذرنامه برای آنها تاکنون نیامده، برای آنها پیامک ارسال و اعلام می شود گذر موقت می خواهند یا نه که برای آنها صادر شود و کسانی که گذرنامه ندارند باید اقدام کنند که با کمترین هزینه گذر موقت برای ورود به عراق و با اعتبار ۶ ماهه صادر می شود.

حمید شمس الدینی امروز ۹ شهریورماه در جلسه ستاد اربعین استان کرمان اظهار کرد: مرزهای زمینی و هوائی به سمت عراق بازگشائی شده و آرامش در این کشور برقرار شده و امیدواریم آرامش و امنیت بتواند کمک کند راهپیمائی اربعین حسینی امسال به خوبی برگزار شود.
وی افزود: تقریبا اکثر کمیته های ستاد اربعین تشکیل جلسه داده و مهم ترین بحث کماکان حمل و نقل است و مدیرکل راهداری استان پیگیر است اما به دلیل خلف وعده شرکت های معدنی در تامین ناوگان، سیستم حمل و نقل زمینی ما دچار مشکل است.
شمس الدینی تصریح کرد: بازار سیاه در برخی نقاط در ارائه بلیت شکل گرفته و دلالان حضور دارند و علت این وضع نیز کمبود اتوبوس است.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان در ادامه درباره اعتبار گذرنامه های زائران اربعین گفت: کسانی که اعتبار گذرنامه آنها تا ۲۶ مهرماه است، مشکلی ندارند می توانند از این گذرنامه برای خروج از کشور استفاده کنند اما کسانی که تاریخ صدور گذرنامه آنها از ۹۱.۶.۶ است، باید به شهرستان های محل صدور گذرنامه و در کرمان به اداره گذرنامه مراجعه کنند که برای آنها گذر موقت صرفا برای ورود به عراق صادر می شود.
وی افزود: کسانی که برای دریافت گذرنامه اقدام کرده و گذرنامه آنها نیامده، برایشان پیامک ارسال و اعلام می شود گذر موقت می خواهند یا نه، که برای آنها صادر شود و کسانی که گذرنامه ندارند باید اقدام کنند که با کمترین هزینه گذر موقت برای ورود به عراق و با اعتبار ۶ ماهه صادر می شود.
شمس الدینی تصریح کرد: تاکنون حدود ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که ۱۰۷ هزار نفر از استان کرمان است و ثبت نام ۵۸ هزار نفر از زائران استان کرمان قطعی شده است.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401060907189/همه-آنچه-زائران-باید-درباره-دریافت-گذرنامه-اربعین-بدانند

دکمه بازگشت به بالا