اخبار استان ها

اختصاص زمین به دانش‌بنیان‌های بوشهر

اختصاص زمین به دانش‌بنیان‌های بوشهر
ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: در همه شهرک‌های صنعتی استان زمین به شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص پیدا کند.
احمد محمدی‌زاده صبح روز دوشنبه ۱۴ شهریور در جلسه قرارگاه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر اظهار کرد: در کشور ما مشکل منابع نیست به همین دلیل، مدیر کارآمد کسی است که بتواند منابع و ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و در تحقق اهداف به کار گیرد.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاه‌های استان باید خروجی دانشگاه‌ها را به ورودی پارک و مراکز رشد برسانیم و زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان را بین دانشگاهیان نهادینه کرد. 

 استاندار بوشهر ضمن اشاره به تعطیلی برخی شرکت‌ها تصریح کرد: شرط ادامه حیات و تعالی شرکت‌ها دانش‌بنیان شدن آنهاست اگر شرکتی به سمت دانش‌بنیان شدن نرود حتما از چرخه اقتصاد حذف می‌شود به همین دلیل موضوع دانش بنیان کردن صنایع استان و شرکت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی مد نظر قرار دارد.

محمدی زاده تاکید کرد: در همه شهرک‌های صنعتی استان نقاطی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود و زمین به شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: نیروگاه و شرکت‌های پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان باید از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان استفاده کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان به فعالیت‌های حوزه دانش بنیان اختصاص می‌یابد، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و پارک علم و فناروی خلیج فارس جهت برنامه ریزی و اجرایی سازی آن مشخص شده‌اند.

انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061410718/اختصاص-زمین-به-دانش-بنیان-های-بوشهر

دکمه بازگشت به بالا