اخبار استان ها

پارک جنگلی بی بی یانلو؛ طبیعتی بکر در نوار مرزی آستارا

پارک جنگلی بی بی یانلو؛ طبیعتی بکر در نوار مرزی
آستارا
ایسنا/گیلان پارک جنگلی بی‌ بی یانلو از جمله جنگل‌های هیرکانی غربی منطقه است که در ضلع جنوب غربی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان و در مجاورت با کشور جمهوری آذربایجان واقع‌ شده و فاصله آن تا آستارا پنج کیلومتر بوده و در حاشیه جاده پرتردد آستارا به اردبیل قرار دارد.

این پارک جنگلی که از بزرگترین پارک‌های جنگلی دست کاشت گیلان است، از مناطق نمونه گردشگری استان و شهرستان آستارا بوده و دارای ۳۰۰ هکتار جنگل‌ کاری به‌ صورت دست کاشت می‌باشد و از چشم‌ اندازهای جالب‌ توجه برای گردشگران با تنوع فراوان جنگلی بهره‌مند است.
احاله مدیریت این پارک که ۱۵۱۲ هکتار وسعت دارد، به مدت ۱۵ سال از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به شهرداری بندر آستارا واگذار شده و قابل تمدید است. پارک جنگلی بی بی یانلو که با مرمت جنگل‌های مخروبه منطقه ایجاد شده، آمیزه‌ای از کاشت درختان پهن‌برگ و سوزنی‌برگ است.
این پارک که در حاشیه مرز دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان واقع‌ شده است از ظرفیت بسیار ممتازی برای استفاده در امور گردشگری و ورزشی بهره‌مند است و گردشگران می‌توانند روز خود را در مکان‌های ایجاد شده شامل آلاچیق با سازه‌های بتونی، سکوهای چادر و پارک بازی کودکان به همراه خانواده سپری کنند.
این پارک جنگلی در فصل بهار با شکفتن شکوفه‌ها و در فصل تابستان با سایه‌گستری درختان فضای مطلوبی برای گذران اوقات مسافران به وجود می‌آورد و رفته رفته با نزدیک شدن به فصل پاییز شاهد تغییرات در رنگ شاخ و برگ درختان این پارک هستیم.

انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061410990/پارک-جنگلی-بی-بی-یانلو-طبیعتی-بکر-در-نوار-مرزی-آستارا

دکمه بازگشت به بالا