اخبار استان ها

بازگشایی مرزهای چهارگانه ایران و عراق/ امینت برای زائران در کشور عراق برقرار است

بازگشایی مرزهای چهارگانه ایران و عراق/ امینت برای زائران در
کشور عراق برقرار است
ایسنا/خراسان شمالی معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از بازگشایی مرزهای زمینی چهارگانه ایران و عراق برای زائران امام حسین(ع) خبر داد.

حسن ناهیدی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مرزهای چهارگانه ایران و عراق از امروز صبح برای زائران بازگشایی شده است، اظهار کرد: ۲۲۰ نفر در قالب ۵ کاروان از زائرین خراسان شمالی در کشور عراق حضور داشتند که یک کاروان به سلامت به مرز ایران رسید و بقیه کاروان‌ها در کشور عراق در امنیت کامل حضور دارند.
وی با بیان اینکه از تعداد کاروان‌های مذکور ۲ کاروان در نجف و ۳ کاروان در کربلا حضور داشتند، افزود: در حال حاضر اعزام به عتبات عالیات بلامانع است و زائران می‌توانند سفر زیارتی خود را بدون نگرانی انجام دهند.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با تأکید براینکه از خراسان شمالی ۱۷ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند، اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۱۰ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.
ناهیدی با بیان اینکه ۱۲ موکب از خراسان شمالی نیز در پشت مرز عراق حضور دارند، تصریح کرد: ۵ موکب در کربلا، یک موکب در مهران، یک موکب در نجف و مابقی موکب‌ها بین نجف و کربلا مستقر می‌شوند که خدمات دهی مواکب از ۱۵ شهریورماه است.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه کشور عراق نیز پیگیر برقراری امنیت برای زائران است، افزود: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز رایزنی‌های مختلفی جهت برقراری امنیت زائران در کشور عراق داشته است.
وی در پایان تأکید کرد: زائرانی که گذرنامه آنان ۶ ماه اعتبار دارد، زائرانی که گذرنامه آنان مربوط به یکم شهریورماه سال ۹۲ است و افرادی که گذرنامه ندارند باید به مراکز پلیس +۱۰ برای تمدید و دریافت برگ تردد مراجعه کنند.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401060907483/بازگشایی-مرزهای-چهارگانه-ایران-و-عراق-امینت-برای-زائران-در-کشور

دکمه بازگشت به بالا