اخبار استان ها

آغاز به کار نهمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی و محیط زیست پایدار در تبریز

آغاز به کار نهمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی و
محیط زیست پایدار در تبریز
ایسنا/آذربایجان شرقی نهمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار با حضور اساتید، اعضای انجمن‌های علمی و جمعی از مسئولان بخش کشاورزی در تبریز آغاز به کار کرد.

این کنگره که به مدت سه روز(از ۱۵ شهریور تا ۱۷ شهریوماه) در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود، اساتید و دانشجویان حوزه به ارائه مقالاتی ارسالی خود می‌پردازند. همچنین مقالات برتر نیز در فصلنامه‌های علمی-پژوهشی به چاپ می‌رسند.   
به گزارش ایسنا، سیدمحمود حسینی، رئیس انجمن علمی ترویج و آموزش کشاورزی ایران روز سه شنبه، ۱۵ شهریورماه در افتتاحیه نهمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار، با تمجدید از نام نیک تبریز و دانشگاه این شهر در ابعاد مختلف علمی و پژوهشی، اظهار کرد: نام دانشگاه تبریز با نوآوران در آموزش مدرن همراه است.
وی افزود: دانشگاه تبریز میزبان هشتمین و آخرین سمینار ترویج کشاورزی در سال ۱۳۷۵ بود و این سمینار پس از آن بنا به دلایلی متوقف شد اما اکنون و بعد از ۲۵ سال، تبریز که وارث سنت‌های ارزشمند مرکز آموزش علمی ربع رشیدی است، بار دیگر میزبان این رویداد مهم در بخش کشاورزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: کنگره امروز با همکاری و همراهی دوشادوش افراد مختلفی که از یک سال گذشته تاکنون در حال برنامه ریزی هستند، برگزار شده است،  
حسینی در ادامه با تاکید بر این‌که این کنگره بایستی از حالت صرف نوشتن مقاله بیرون بیاید و نیازمحور و مسئله محور باشد، گفت: باید از فرمت‌های کلیشه‌ای عبور کنیم و برای مشارکت فراگیر به خصوص با همراهی سازمان‌های اجرایی استان اقدام کنیم.
وی در خاتمه از ارسال تعداد ۴۶۰ مقاله علمی و ۱۹۲ مقاله میدانی به این کنگره خبر داد.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061511811/آغاز-به-کار-نهمین-کنگره-ملی-علوم-ترویج-و-آموزش-کشاورزی-و-محیط

دکمه بازگشت به بالا