اخبار استان ها

تجلیل از ایثارگران ادارات تابعه وزات راه وشهرسازی فارس

تجلیل از ایثارگران ادارات تابعه وزات راه وشهرسازی
فارس
ایسنا/فارس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، نخستین همایش تجلیل از ٧٠٠ جانباز، آزاده، رزمنده و فرزندان شهدای ادارت تابعه وزارت راه و شهرسازی فارس، در شیراز برگزار شد.

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران سه‌شنبه ١٥ شهریور نخستین همایش تجلیل از ٧٠٠ جانباز، آزاده، رزمنده و فرزندان شهدای فارس ادارت تابعه وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: رزمندگان گروه کثیری از جامعه محسوب می‌شوند که نیازمند یاری هستند.
مردانیان افزود: قریب به ٦ میلیون در دفاع مقدس حضور داشتند که یک میلیون کادر ارتش و سپاه و ٥ میلیون هم جزو رزمندگان بودند.
او همچنین با بیان اینکه وقتی به دوره ٥٧ ساله پهلوی‌ها نگاه می‌کنیم مسئله تلخ بحرین جلوه گری می‌کند که اگر جدا نشده بود، امروز ٥٠ درصد خلیج فارس مربوط به ایران بود، خاطرنشان کرد: با مشاهده دوران حکومت  تلخ ١٢٩ ساله قاجار هم پیمان ترکمنچای و گلستان را خواهیم دید اما در دوران دفاع مقدس ٢٣٠ هزار شهید و خون دادیم ولی یک وجب خاک ندادیم.
مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران ابراز امیدواری کرد که خدواند برکات و نعماتش را بر این کشور جاری کند و شاهد پیروزی‌های پی در پی باشیم.
اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه شهدا، نظاره گر رفتار ما هستند، گفت: کسانی که امروز مناصب دولتی در اختیار دارند، کارشناسان دولتی و متولی امور مردم همه باید بدانیم که شهدا نظاره گر رفتار ما هستند و باید روزی در مقابل آنها پاسخگوی عملکرد خودمان باشیم.
او ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این همایش افزود: از دولتی که از عنوان انقلابی برای خود استفاده می‌کند، از وزیری که سابقه حضور در عرصه‌های متعدد ایثار، جهاد و شهادت دارد، از مدیران دستگاه‌های اجرایی که افتخار پوشیدن لباس بسیج و همنشینی با شهدا و خانواده شهدا را دارند، این انتظاری بزرگ نیست بلکه انتظاری حداقلی است.
معاون استاندار فارس عنوان کرد: بسیاری در دوران نبرد و پاسداری از اسلام و انقلاب آرزوی شهادت در دلشان ماند اما ایمان خود را تکمیل کردند و با عزم راسخ حرکت کردند و در مسیر جهاد گام برداشتند و امیدوار به شفاعت شهدا هستند.
محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که این مراسم هر ساله برگزار شود.
او با بیان اینکه باید به رسم شهادت در جمهوری اسلامی ایران افتخار کرد، افزود: وظیفه ما جلوگیری از خاموشی شمع شهادت در جمهوری اسلامی است.
طالبان خاطرنشان کرد: علی‌رغم حاکمیت مشکلات اقتصادی در کشور اما شاکله نظام حفظ شده که دلیل آن هم خون شهداست.
انتهای پیام 

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061511956/تجلیل-از-ایثارگران-ادارات-تابعه-وزات-راه-وشهرسازی-فارس

دکمه بازگشت به بالا