اخبار استان ها

اصفهان در انتظار کاهش دما از هفته آینده

اصفهان در انتظار کاهش دما از هفته آینده
ایسنا/اصفهان کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان از پیش بینی کاهش دما از هفته آینده در بیشتر مناطق استان خبر داد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی سه روز آینده در استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواخر هفته بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف، ابری و گاهی افزایش باد در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.  
وی با اعلام اینکه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد یافت، افزود: در این چند روز آینده، تغییرات آب و هوایی در اصفهان نخواهیم داشت، اما از فردا تا پایان هفته به ویژه در مناطق غربی استان، گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. روند افزایش دما تا روز شنبه ثابت است، اما پیش بینی می‌شود در هفته آینده دمای هوا در بیشتر مناطق استان کاهش پیدا خواهد کرد.  
کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۳۶ درجه سانتیگراد و در خُنک‌ترین ساعات به ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید، افزود: کاشان با دمای ۴۰ درجه و بویین میاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به‌عنوان گرم‌ترین و خُنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.
وی با اعلام اینکه از روز شنبه فعالیت کانون‌های گرد و غبار به‌صورت گسترده در مناطق جنوبی و خوربیابانک آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت نیاز هشدارهای لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی صادر خواهد شد. همچنین افزایش ابری که امروز فردا و جمعه مشاهده خواهد شد ممکن است در مناطق غربی باعث بارش‌های رگباری شود.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061612765/اصفهان-در-انتظار-کاهش-دما-از-هفته-آینده

دکمه بازگشت به بالا