اخبار استان ها

قیمت گندم در کشور تفاوتی با بازارهای جهانی ندارد/ افزایش ۵۵ درصدی تولید گندم

قیمت گندم در کشور تفاوتی با بازارهای جهانی ندارد/ افزایش ۵۵
درصدی تولید گندم
ایسنا/گلستان عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خوشبختانه قیمت فعلی گندم در کشور با قیمت بازارهای جهانی تفاوتی ندارد و حتی از برخی کشورها بالاتر است.

امیر طالبی چهارشنبه ۱۶ شهریور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان اظهار کرد: به برکت تلاش همه تلاش‌گران استان و کشور و با توجه به نزولات آسمانی امسال در کل کشور محصول خوبی برداشت شده و تولید گندم کشور با افزایش ۵۵ درصدی همراه بوده است.
وی با بیان اینکه امیدوارم روند افزایش تولید همچنان تداوم یابد و ما را در سال های آینده از واردات گندم بی‌نیاز کند، افزود: شرایط بازارهای جهانی سخت است و ما نیز به دلیل تحمیل تحریم‌های ظالمانه کشور در شرایط سختی قرار داریم و فرایند خرید خارجی کالاهای اساسی با چالش های زیادی مواجه شده و در این شرایط تأمین کالاهای اساسی ضمن رفع بخشی از مشکلات موجود، بهترین راه برای مقابله با تحریم‌های دشمن است.
عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: البته ما نمی‌توانیم خود را از بازارهای جهانی جدا کنیم لذا مقرر شد قیمت خرید کالاهای اساسی از جمله گندم به عنوان اصلی ترین و مهم ترین کالای اساسی کشور تغییر کند و این مسئله خود در تأمین این کالای پراهمیت نقش مهمی داشت و کشاورزان را به کشت بیشتر گندم ترغیب کرد.
طالبی با بیان اینکه نرخ فعلی گندم در کشور با قیمت بازارهای جهانی تفاوتی ندارد و حتی از برخی کشورها بالاتر است، بیان کرد: امسال قیمت گندم بسیار خوب بوده و در سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها نباید منطقی کردن مصرف گندم را فراموش کنیم، خاطرنشان کرد: به طور قطع یکی از اهداف اجرای این طرح رساندن کالا به دست مصرف کننده اصلی است، در گذشته قیمت های پایین برخی از کالاها موجب می شد که به سمت کشورهای همسایه صادر شود اما در شرایط جدید مصرف کالاها منطقی شده و به سمت مصرف کننده اصلی هدایت خواهد شد.
عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران بر لزوم اهتمام بیشتر بر حفاظت و صیانت از کالاهای اساسی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر در فرایند ورود به مرحله کامل شدن طرح اصلاح یارانه ها هستیم که همه بخش ها باید در این مقطع حساس هوشیار باشند و از انحراف کالا پیشگیری کنند.
طالبی با بیان اینکه خوشبختانه با همت دولت سیزدهم تا پایان سال و حتی در ماه های اردیبهشت و فروردین کالاهای موردنیاز خود به ویژه گندم را تأمین کردیم، تصریح کرد: تاکنون حدود هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تن کالا خریداری شده و در بخش واردات نیز اقدامات لازم انجام شده و کالاها در حال ورود به کشور است.
وی با اشاره به اینکه در تأمین کالای کشور مشکلی وجود ندارد، افزود: با وجود همه فشارها و تحریم های ناجوانمردانه دشمن برای تأمین کالاهای اساسی از جمله گندم، روغن و غیره با چالش مواجه نیستیم و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061713125/قیمت-گندم-در-کشور-تفاوتی-با-بازارهای-جهانی-ندارد-افزایش-۵۵-درصدی

دکمه بازگشت به بالا