اخبار استان ها

مهارت آموزی از کودکی لازمه ی اصلی رفع آسیب ها/ اورژانس اجتماعی در بیجار راه اندازی می شود

مهارت آموزی از کودکی لازمه ی اصلی رفع آسیب ها/ اورژانس
اجتماعی در بیجار راه اندازی می شود
ایسنا/کردستان سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان از راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان بیجار خبر داد.

فرانک رستگار نسب امروز(۱۶شهریور) در کارگروه اجتماعی و فرهنگی که در سالن جلسات فرمانداری بیجار برگزار شد ضمن اشاره به برخی آسیب های بحران زا در شهرستان بیجار گفت: راه اندازی اورژانس اجتماعی با همکاری فرمانداری بیجار را در دستور کار قرار داده ایم.
وی تصریح کرد: مسائلی همانند طلاق در شهرستان بیجار رفته رفته به بحران تبدیل شده به طوری که هم اکنون با افزایش سن ازدواج به ۲۹ سال شاهد یک طلاق در هر سه ازدواج هستیم.
رستگار نسب با اشاره به این که طلاق نه تنها بنیان خانواده را هدف قرار داده بلکه یک بحران اجتماعی تلقی می شود، گفت: یافتن عوامل به وجود آورنده این بحران و ریشه یابی این مسئله همت و خرد جمعی را می طلبد.
سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان اضافه کرد: برای حل این معضلات برنامه های مفیدی تدوین شده که در این راستا فرمانداران با هماهنگی متولیان فرهنگی باید با شناسایی این نقاط ضعف و اعلام آن به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همکاری لازم با این دفتر را انجام دهند.
وی ادامه داد: متاسفانه طی چند سال اخیر به مسائل اجتماعی آن‌گونه که باید پرداخته نشده و این مسائل امروز تبدیل به یک بحران اجتماعی شده است بر همین اساس تاسیس سازمان امور اجتماعی یکی از اقدامات بسیار مثبتی بود که تاکنون موفق عمل کرده است.
رستگار نسب افزود باور ما ارزش نهادن به حوزه اجتماعی و پرداختن به نقاط ضعف و آسیب های اجتماعی است و برای تسهیل آنها باید قدم های اساسی برداشت.
وی خاطر نشان کرد: بالا بودن آمار آسیب هایی همانند نزاع فردی و خودکشی و پایین بودن نرخ حاشیه نشینی در شهرستان بیجار نسبت به دیگر شهرستان های استان کردستان، برگزاری برنامه های بهبود نشاط اجتماعی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش این آسیب ها را می طلبد.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061713147/مهارت-آموزی-از-کودکی-لازمه-ی-اصلی-رفع-آسیب-ها-اورژانس-اجتماعی

دکمه بازگشت به بالا