اخبار استان ها

مهارت آموزی مهمترین راهکار کاهش آسیب های اجتماعی

مهارت آموزی مهمترین راهکار کاهش آسیب های اجتماعی
ایسنا/کردستان فرماندار بیجار مهارت آموزی در خانواده به عنوان اصلی ترین کانون اجتماعی را عامل اصلی کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

احمدرضا قاسمی امروز (۱۶شهریور) در کارگروه فرهنگی و اجتماعی که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد عنوان کرد: زمانی که خانواده و کنترل های اجتماعی بخشی از کارکردهای گذشته ی خود را از دست بدهد بستر برای بزهکاری و آسیب های اجتماعی فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به پذیرش نقش و مسئولیت در خانواده بیان کرد: زمانی که زن و مرد مهارت کافی برای ایفای نقش های جدید خود در بستر خانواده که مهمترین و اصلی ترین کانون شکل گیری شخصیت فردی است را نداشته و روابط اجتماعی از انسجام کافی برخوردار نباشد باید منتظر شکل گیری نقاط ضعف در اجتماع باشیم.
فرماندار بیجار تصریح کرد: هر جا که صحبت از جامعه و آسیب های اجتماعی است بحث جامعه پذیری و به طبع آن موضوع آموزش و تعریف روابط به میان می‌آید، بر همین اساس رفع نیازهای مادی و معنوی هر شخص نیازمند درک صحیح از جایگاه اجتماعی در بستری با نام جامعه است که لازمه ی آن رعایت قوانین و مقررات تعیین شده است.
قاسمی درک صحیح هر شخص از جایگاه اجتماعی و فردی خود در بستر اجتماع و خانواده را منوط به متعادل سازی شبکه های اجتماع محور دانست و گفت: تعریف قوانین صحیح، مسئولیت پذیری و آموزش از کودکی در نهاد خانواده مانع از برزو بسیاری از مشکلات و آسیب ها خواهد شد.
وی با اشاره به اعداد و ارقام ارائه شده توسط نهاد های مربوطه از میزان آسیب های اجتماعی از جمله نزاع، طلاق، خشونت و… گفت: متاسفانه آمار فراتر از این اعداد گفته شده است و این زنگ خطر جامعه ی ما است.
فرماندار بیجار اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان بیجار در مواردی مانند نزاع های دسته جمعی و حاشیه نشینی، آماری به مراتب کمتر از سایر شهرستان های استان دارد اما آسیب هایی همانند طلاق کماکان در صدر آمارهای ارائه شده بوده که زیبنده ی شهرستان بیجار نیست و باید راه حلی اصولی برای کاهش آن اتخاذ کنیم.
وی نبود جرائم خشن، وجود هنرمندان برجسته، قانونمداری، اعتقادات عمیق مذهبی و عوامل اینچنینی را از ظرفیت های مهم شهرستان بیجار برشمرد که می توانند در جهت حل مشکلات بسیار راه گشا باشند.
قاسمی ضمن اشاره به نقاط مثبت و منفی فضای مجازی و تاثیر بلامنازع آن در زندگی بیان کرد: امروزه نقش فضای مجازی در شکل گیری و هدف دهی به روابط، بیشتر از هر زمان دیگر قابل مشاهده بوده و گاهی دیده می شود دلیل از هم گسیختگی یک بنیان شده، اما می توان در حوزه ی فرهنگی و اجتماعی با نشان دادن جنبه های مثبت هر اتفاقی، به صورت مثبت از آن بهره برداری کرد.
فرماندار بیجار در پایان با اشاره به بیان راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی افزود: تشکیل تشکل های مردم نهاد، استفاده از صاحبان ایده و نخبگان، ایجاد کارگاه های زود بازده، تقویت بهزیستی به عنوان متولی اصلی پیگیری آسیب های اجتماعی، گسترش فضاهای تفریحی و برگزاری دوره های روانشناسی و دعوت از اساتید مجرب از جمله اقداماتی است که می تواند در کاهش بزهکاری و بروز آسیب ها مثمر ثمر باشد.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061713146/مهارت-آموزی-مهمترین-راهکار-کاهش-آسیب-های-اجتماعی

دکمه بازگشت به بالا