اخبار استان ها

مراقب رشد کاریکاتوری و یک‌بعدی دانش آموزان باشیم

مراقب رشد کاریکاتوری و یک‌بعدی دانش آموزان باشیم
ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان با بیان اینکه باید مراقب رشد کاریکاتوری و یک‌بعدی دانش آموزان باشیم، گفت: رشد یک بعدی تنها به مقوله مهارتی و تخصصی نگاه دارد و جامعیت در برنامه‌ریزی برای توازن در شخصیت و تبدیل دانش آموز به الگویی برای هم سالان فراموش می‌شود.

سید رضا مرتضوی در هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه که امروز (پنجشنبه، ۱۷ شهریور) برگزار شد، با اشاره به پنجمین سفر وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش با حضور میدانی خود در نقاط مختلف کشور تلاش کرده موتور متحرکه مجموعه عظیم آموزش و پرورش باشد.
وی تقویت روحیه پژوهش، نگاه کاربری به علم، جمع کردن استعدادها برای شناسایی ظرفیت‌ها و بارور کردن آن‌ها و الگوسازی را از اهداف این جشنواره‌ها برشمرد و گفت: اما رویکرد فرایندی باید در چنین جشنواره‌هایی مدنظر باشد تا ثمره این جشنواره‌ها برای فرهنگ و تمدن کشور ما باقی بماند، در این صورت است که سکویی برای شناسایی و تربیت سرباز برای نظام سلطه نمی‌شود.
استاندار اصفهان افزود: در این نگاه فرایندی باید توجه داشته باشیم قبل از برگزاری جشنواره‌های مختلف چگونه وسعت و دامنه استعدادیابی در جنبه‌های مختلف و تعریف ظرفیت‌هایی برای ارتباط داشن آموزان با مولفه‌های هویتی خودشان فراهم شود. اگر دانش آموزی که وارد این جشنواره‌ها می‌شود بتواند با مولفه‌های فرهنگی و تمدنی خود ارتباط برقرار کند، نتیجه آن همان ۶ هزار دانش آموزی می‌شود که به دفاع از کیان اسلامی می‌ایستند.
وی تأکید کرد: اگر برنامه‌ریزی خوبی برای آینده سازان این سرزمین نداشته باشیم و مؤلفه‌های هویتی به درستی تعریف نشود نمی‌توانیم به همه اهداف و نتایج این جشنواره‌ها دل ببندیم. البته صورت ظاهری کار یعنی شناسایی استعدادها و ظرفیت‌ها اتفاق می‌افتد، اما به هدف اصلی نمی‌رسیم.
مرتضوی با بیان اینکه غفلت از این موضوع ظرفیت‌ها را از دست کشورمان خارج می‌کند، تصریح کرد: باید نگاه جدیدی داشته باشیم و برای رشد دانش‌آموزانی که به‌عنوان الگو برای سایر دانش آموزان قلمداد می‌شوند برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم.
استاندار اصفهان در مورد رشد کاریکاتوری دانش آموزان هشدار داد و گفت: رشد کاریکاتوری یعنی رشد یک بعدی، درحالی که نباید تنها به مقوله مهارتی و تخصصی نگاه کنیم و باید جامعیت در برنامه ریزی داشته باشیم تا این دانش آموزان تبدیل به الگویی کامل شوند. مصداق‌های عینی این عارضه نشان می‌دهد برای توازن در شخصیت دانش آموزان از همین امروز باید سرمایه‌گذاری شود.
محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم، با تأکید بر اینکه شهدا بهترین الگوهایی هستند که می‌توانیم در زندگی خود داشته باشیم، گفت: در فرمایشات رهبر انقلاب بارها تمدن نوین اسلامی مطرح شده و تمدن نوین اسلامی از مدارس شروع می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های خوارزمی و جابر حیان منتج به اندیشمندانی برای اسلام و انقلاب می‌شوند، افزود: هرکسی علم داشته باشد حاکم می‌شود و شأن و منزلت پیدا می‌کند و کشوری که به علم اهمیت دهد قدرتمند است.
به گزارش ایسنا، ابراهیمی با بیان اینکه امروز قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی کاری کنند، گفت: در کنار توان نظامی، ناتوانی دشمنان به خاطر قدرت علم و عمل و اندیشه ایران اسلامی است و اگر در این راستا حرکت کنیم می‌توانیم زمینه‌ساز تمدن اسلامی شویم که زمینه‌ساز حکومت مهدوی است.
مدیرکل آموزش در پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانش آموزان در جشنواره‌های جابر حیان، خوارزمی و المپیادها هرکدام می‌توانند سرباز امام زمان(عج) باشند، چون امام زمان(عج) سرباز توانمند علمی می‌خواهد و برای ساخت جهان به اندیشمندان متعهد نیاز است.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061713295/مراقب-رشد-کاریکاتوری-و-یک-بعدی-دانش-آموزان-باشیم

دکمه بازگشت به بالا