اخبار استان ها

فراخوان دعوت از خادمان نوجوان مشهدی برای دهه آخر صفر

فراخوان دعوت از خادمان نوجوان مشهدی برای دهه آخر صفر
ایسنا/خراسان رضوی مدیر فرهنگسرای گفت‌وگو شهرداری مشهد گفت: نوجوانان پسر ۱۱ تا ۱۶ سال جهت خدمت‌رسانی در چایخانه حضرت قاسم(ع) ویژه پنج روز دهه آخر صفر، می‌توانند کلمه مانا را به شماره ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند.

محمود خدیوی در خصوص طرح چایخانه حضرت قاسم‌ابن‌الحسن(ع) اظهار کرد: یکی از اهداف طرح مانا، ایجاد بسترهای اجتماعی واقعی برای حضور و نقش‌آفرینی نوجوانان با هدف کسب تجربه‌های جدید است.
وی ادامه داد: در این رابطه با کمک همکاران‌مان در فرهنگسرای گفت‌وگو، دبیرخانه طرح مانا، منطقه یک شهرداری مشهد، سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، مدیریت شهری و تشکل‌های فرهنگی، چایخانه قاسم‌بن‌الحسن(ع) با معماری ویژه و مهندسی خاص در کمتر از ۴۰ روز، طراحی و ساخته شده است.
مدیر فرهنگسرای گفت‌وگو شهرداری مشهد در مورد ویژگی این چایخانه خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خاص این موکب، خدمت‌رسانی نوجوانان پسر ۱۱ تا ۱۶ ساله به زائرین و مجاورین حریم رضوی است؛ که برای اولین بار در کشور، مجموعه‌ای ویژه برای این عزیزان احداث شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
خدیوی در خصوص نحوه خدمت‌رسانی نوجوانان در این چایخانه بیان کرد: نوجوانانی که علاقه‌مند به حضور در چایخانه قاسم‌بن‌الحسن(ع) و خدمت‌رسانی به عموم شهروندان هستند، می‌توانند کلمه مانا را به شماره ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند تا در اسرع وقت از طرف فرهنگسرای گفت‌وگو و دبیرخانه طرح مانا با این عزیزان جهت هماهنگی تماس حاصل شود.
خدیوی ضمن اشاره به حضور نوجوانان در سایر تشکل‌های مذهبی برای حضور در این چایخانه تصریح کرد: کلیه تشکل‌های مذهبی، مساجد، هیئات، مدارس و کانون‌های فرهنگی نیز می‌توانند جهت حضور نوجوانان پسر ۱۱ تا ۱۶ ساله خود در چایخانه و کسب تجربه‌های شیرین خدمت‌رسانی توسط آن‌ها، به صورت گروهی ثبت‌نام کرده و در شیفت‌های چایخانه جهت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها، حضور پیدا کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی با بیان اینکه حضرت قاسم ابن الحسن(ع) الگویی برای نوجوانان بود، افزود: مزین شدن این چایخانه به نام حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) نیز یکی از عنایات و زیبایی‌های خاص این چایخانه است و امیدواریم که نظرات خاص حضرت قاسم شامل حال تمامی نوجوانان جهان اسلام شود.
 چایخانه حضرت قاسم(ع) در عرصه میدان شهدا برپا شده است.
انتهای پیام 

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061713441/فراخوان-دعوت-از-خادمان-نوجوان-مشهدی-برای-دهه-آخر-صفر

دکمه بازگشت به بالا