اخبار استان ها

اعطای پروانه نشان حلال برای ۳ فرآورده لبنی در زنجان

اعطای پروانه نشان حلال برای ۳ فرآورده لبنی در زنجان
ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل استاندارد استان، نظارت بر واحدهای تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

مرتضی واحدپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ما موظف هستیم در بحث تولید و عرضه و فروش، چنین کالاهایی را مورد بررسی قرار دهیم، اظهار کرد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان برای ۳ فرآورده تولیدی خود موفق به اخذ نشان حلال شد.
وی با اشاره به اینکه از شهریورماه پارسال تاکنون با صدور ۹۵ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، ۴ مورد تشویقی و ۴۷۹ مورد تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری موافقت شده است، افزود: با صدور پروانه کاربرد نشان حلال برای فرآورده‌های شیر پاستوریزه، شیر فرادما (استرلیزه) و کره پاستوریزه با نام تجاری پگاه موافقت کردند.
واحدپور ادامه داد: دریافت پروانه کاربرد نشان حلال مقدمات تسهیل و هموار شدن زمینه صادرات فرآورده‌های غذایی به کشورهای اسلامی را فراهم می‌کند و بر اساس آیین‌نامه مربوط به این نشان، نه تنها تولید محصولات باید بر اساس قوانین خاص صورت گیرد بلکه نگهداری، حمل و نقل و ذخیره‌سازی آن‌ها نیز باید قوانین حلال را در برگیرد.
وی اضافه کرد: پروانه نشان حلال سندی است که به استناد آن به اشخاص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می‌شود که برای سه سال از این نشان برای فرآورده تولیدی استفاده کنند.
سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران به‌عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است که این پروانه را برای برخی از واحدهای تولیدکننده متقاضی که شرایط لازم را دارند، صادر می‌کند.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401061914348/اعطای-پروانه-نشان-حلال-برای-۳-فرآورده-لبنی-در-زنجان

دکمه بازگشت به بالا