اخبار استان ها

کاهش محسوس موارد عبور غیرمجاز از مرزهای خراسان شمالی به ترکمنستان

کاهش محسوس موارد عبور غیرمجاز از مرزهای خراسان شمالی به
ترکمنستان
ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از کاهش محسوس موارد عبور غیرمجاز از مرزهای خراسان شمالی به ترکمنستان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده در سفر به رازوجرگلان و شرکت در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان، به آمار افزایشی مصادیق ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادفات در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل در شهرستان رازوجرگلان اشاره و حسب مورد نکات و بایسته هایی را به منظور رفع مشکلات مربوط به زیرساخت های جاده ای متذکر شد.
وی با اشاره به موقعیت مرزی منطقه رازوجرگلان و مجاورت با کشور ترکمنستان و نیز مصادیق عبور غیرمجاز از مرز به ویژه به تبع اغنام و احشام در گذشته، از کاهش محسوس مصادیق این عنوان مجرمانه در سال ۱۴۰۰ و پنج ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده با قدردانی از  اتخاذ تدابیر و تصمیمات مناسب و  بازدارنده  مدیران قضایی در این خصوص اظهار کرد:در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴ فقره و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ فقره پرونده با عنوان اتهامی عبور غیرمجاز از مرز در این حوزه قضایی به ثبت رسیده که در نتیجه تلاش های پیشگیرانه صورت گرفته این آمار در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به صفر رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان افزود: خوشبختانه با توجه به کاهش محسوس و قابل توجه موارد عبور غیرمجاز از مرز، موارد قتل اتباع ایرانی توسط مرزبانان کشور ترکمنستان که بعضا در بستر این عنوان مجرمانه شکل می گرفت، در ۳ سال گذشته گزارش نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده همچنین به رشد قابل توجه موارد تعیین مجازات های جایگزین حبس در حوزه قضایی رازوجرگلان اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۰۲ فقره مجازات های جایگزین حبس در این حوزه قضایی تعیین شده که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، رشد  بالغ بر ۳۰۰درصدی را نشان می دهد.
مقام عالی قضایی استان همچنین با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر موارد کیفرخواست شفاهی در این حوزه قضایی در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ گفت: تعداد ۱۱۱ مورد کیفرخواست شفاهی در ۶ ماهه نخست سال جاری در این حوزه قضایی به ثبت رسیده در حالی که این عدد در طول سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۹ و ۴۷ مورد بوده است.
انتهای پیام

سورس :
https://www.isna.ir/news/1401062116282/کاهش-محسوس-موارد-عبور-غیرمجاز-از-مرزهای-خراسان-شمالی-به-ترکمنستان

دکمه بازگشت به بالا